Предателството на Светлана Жекова. Протести срещу запалването на Добруджа

Из публикацията „Светлана Жекова запали Добруджа“:

Светлана Жекова е на поста в МОСВ само за два месеца. През това време обаче тя не пропусна да продължи делото по унищожаване на Добруджа – започнато още през 2010 година от Бойко Борисов с раздаване на цяла Добруджа на концесии за търсене и проучване за нефт и газ. Делото е продължено от Орешарски – с подписване на договора на 01.04 2014 г. с „Парк Плейс Енерджи Корп“, за експериментални сондажи за проучване на възможностите за подземна въглищна газификация на въглищните пластове. Повече за самият проект може да прочетете тук.

Три месеца по-късно Светлана Жекова с Решение №28 от 26 август 2014 година даде разрешение на американската компания „Парк Плейс Енерджи Корп“ да извърши проучване на нефт и природен газ в Блок „1-11 Вранино“ в Добруджа. Може да го свалите от тук.

Предателството на Светлана Жекова. Протести срещу запалената Добруджа

Какво стана ясно?

На територията на 4 Защитени зони, ще се правят проучвания и експериментални сондажи за въглищна газификация, които нямало да окажат „трайно“ въздействие върху защитените видове. Значи, все пак въздействие ще бъде оказано – но то нямало да е „трайно”! Какво обаче се разбира под „трайно” в случая?

Запознайте се с пълният текст на материала »

Фейсбук страницата на ПРОТЕСТ против проучвания и добиване на шистов и въглищен газ в България »

Още по темата:

Петко Цветков: Решението за проучване за газ в Добруджа е незаконно, ще го атакуваме

М. Христова: Жекова нарушава мораториума върху хидрофракинга

Каракачанов: Договорът с американската фирма е по-скоро криминален

Споделете публикацията

Google1

За Сътрудници

В този раздел са поместени интересни преводни или авторски материали, писани или намерени от сътрудници и читатели на „От Извора“. Вие също можете да направите своя принос, като изпратите предложение за авторска публикация или собствен превод на is@otizvora.com.

Всички публикации

19 коментара за "Предателството на Светлана Жекова. Протести срещу запалването на Добруджа"

  1. Петър Матѣев  01.09.2014 г. | 17:32 ч.

    Този списък е от Интернет. В повечето градове е за неделя вечерта (7-ми септември). Във Варна е замислен и протест и предния ден – в събота на 6-ти септември.

    –––––––––––––––––––––––-
    СЪБИТИЕТО по градове:

    Общо за България – https://www.facebook.com/events/767129420009930/767178910004981/

    Варна
    – 6-ти септември: https://www.facebook.com/events/1471816313076048/
    – 7-ми септември: https://www.facebook.com/events/308225592691088/

    Благоевград – https://www.facebook.com/events/1540523929500695/

    София – https://www.facebook.com/events/604390059669805/

    Пазарджик – https://www.facebook.com/events/1475965969338677/

    Бургас – https://www.facebook.com/events/1440421472849245/

  2. Богатир  01.09.2014 г. | 18:53 ч.

    Новината е ужасна наистина, но ме гони една параноя, че целта на тази статия беше да се организират именно протестите. И какво постигвахме с протестиране досега..?

  3. Savana Blue  01.09.2014 г. | 19:04 ч.

    Кръгове на Любовта

    https://bg-bg.facebook.com/events/630007203721186/?ref=22

  4. Стопанина  01.09.2014 г. | 19:06 ч.

    И какво постигвахме с протестиране досега..?

    Постигнахме, как да не постигнахме. Стреснахме „шистаците“, сега трябва да преборим и „въглищарите“.

  5. Богатир  01.09.2014 г. | 20:19 ч.

    Стопанина
    Постигнахме, как да не постигнахме. Стреснахме „шистаците“, сега трябва да преборим и „въглищарите“.

    Това е новина за мен. Аз последното, което помня ясно за шистите е, когато миналата година камионите с радиоактивните материали и специалния компот от химикали за нагнетяване на шистите си преминаха през Дунав мост, въпреки протести и тинтири-минтири. Какво се е случило после историята и особенно пресата мълчи. Поне аз съм изтървал новината, ако въобще има такава. Не ми се вярва някак. Целта на упражнението е да се държат руските енергийни лобита надалеч от Балканите и Европа, за максимално дълго време, независимо от заплатената за това цена. Верният отговор на въпроса ми е, че протестите наистина променят нещата, но към по-лошо. Не протести, бойкот трябва.

  6. Мислещ  01.09.2014 г. | 20:58 ч.

    Верният отговор на въпроса ми е, че протестите наистина променят нещата, но към по-лошо. Не протести, бойкот трябва.

    Напротив, протести трябва да има. През последните две години точно протестите, зимните срещу Бойко Борисов и ГЕРБ и летните срещу Орешарски.и ДПС И БСП.възпряха до някъде различните правителства от своеволия и прокарване на корпоративни интереси, чрез лично облагодетелстване.

    Логиката ти, че протестите водят към лошо ме изненадва! Може би смесваш – спонтанни с режисирани протести, и оттам си вадиш погрешно заключение.

    Относно бойкота, какво имаш предвид, кое и какво да се бойкотира?

  7. Стопанина  01.09.2014 г. | 21:00 ч.

    последното, което помня ясно за шистите е, когато миналата година камионите с радиоактивните материали и специалния компот от химикали за нагнетяване на шистите си преминаха през Дунав мост,

    Личен спомен ли е това?

    Няколко камиона с химикали няма да им стигнат до никъде. Според мен няма начин да фракват, без да се разчуе и без да си проличи отдалече.

    Целта на упражнението е да се държат руските енергийни лобита надалеч от Балканите

    Според мен целите са по-мътни и по-диаболични. Трябва да се изпълнят пророчествата за небивалия световен глад, а това включва тровене на земята и подмяната на естествени продукти с изродените ГМО.

    Не протести, бойкот трябва.

    Бойкотът в какво трябва да се изразява в представите ти?

  8. Богатир  01.09.2014 г. | 21:57 ч.

    Относно бойкота имам предвид да се бойкотират изборите, като за начало, да се спрат плащанията на здравни осигуровки, да не се плащат ток и вода, да си обучаваш детето самостоятелно или родителите да се разберат с учителите какво да се преподава в училището и да ги подпомагат материално или финансово, да си гледаме храната самостоятелно, независимо от наредбите ирегулациите на НРБ и ЕС. Да си продаваш продукцията от градинката, нивата, животинките директно на крайният потребител, а не на прекупвача. Да платиш на лекаря ти не със здравни вноски, ами на ръка или с торбата с предварителна уговорка, какво да донесеш и да избегнеш здравната каса. Ако не можеш да платиш на доктора, да го направи приятелят ти или комшията ти, а ти да му върнеш услугата с друга услуга, която ти е по-силите и достойнството. Жителите на дадено селище или квартал да подпомагат по-същият принцип местната полиция и възнагражденията да бъдат наистина възнаграждения по заслуги, а не заплати. Бойкота, който пропагандирам е да се премахне посредника, пиявицата, паразита от максимален брой дейности. За това обаче е нужна задруга, приятелство, братство на повече българи. Нужна е и нагласа да забравим за писаните закони и да се върнем към Божиите закони. И о, чудо! Тези качества вече започнаха да се пробуждат в народа ни! Спомнете си как се спуснаха хора да помагат на братята и сестри страдалци от Аспарухово, Добрич, Мизия и още много пострадали градове и села. Много от тях го направиха, въпреки че ги грозеше уволнение от работа. Това пак е протест, но използвам думата бойкот, за да го разгранича от стандартните протести по площадите с издигане на транспаранти с „брилянтни“ лозунги и и мученето, беенето и реването!

  9. Стопанина  01.09.2014 г. | 22:09 ч.

    Богатире,

    Някои от нас вече правим 80-90% от описания бойкот. Това обаче решава само личностния проблем с гражданското неподчинение на бесовски закони и наредби, но няма да се отрази нито косвено, нито пряко на обществения проблем с попълзновенията срещу благосъстоянието на Добруджа.

    Важното в нашата епоха човек е да намери баланс между езотеричното и социалното. Средствата за „несъучастие“ (термин на Толстой), които си предложил, по никакъв начин не отменят задължението ни да пробуждаме събратята си чрез протести и други публични изяви. Да, понякога ролята на протестите е да се вдига шум – за да се пробуждат готовите за събуждане.

  10. Богатир  01.09.2014 г. | 22:40 ч.

    Къде говоря за несъучастие?!! Аз говоря точно за участие, за пряко участие на всеки един от нас към пръблемите ни и тези на другият, без да разчитаме на държавата да оправя каквото и да е. И както се събраха хора от близо и далеч да помогнат при наводненията, така може да се съберат много доброволци и в Добруджа например и да окупират и/или блокират работната площадка, но уви анонимус българия или там, който е организатора ви канализира в градовете с плакатите. На мен това не ми действа пробуждащо. На футболните агитки по-вероятно.

  11. Gergana  01.09.2014 г. | 22:57 ч.

    Ще се съглася с Богатир. Всеки протест против държавата я утвърждава. Парадокс, но действащ. Хората трябва да действат на място. Съгласна съм да не попадаме в организирана и предвидима опозиция.

  12. Стопанина  01.09.2014 г. | 23:04 ч.

    Богатир, чети ме внимателно. Говоря за неСЪучастие, а не за неучастие. И говоря за неСЪучастието (или несъпротивлението) в смисъла на термина, използван от Толстой, а не това, което ти си мислиш.

  13. FCB  02.09.2014 г. | 08:17 ч.

    Богатир
    Новината е ужасна наистина, но ме гони една параноя, че целта на тази статия беше да се организират именно протестите. И какво постигвахме с протестиране досега..?

    Две счупени стъкла на Енерго Про,самозапалил се човек, хвърлени 2 минерални води по ченгета.
    Резултат: няма намаление на ток, а ще има увеличение

  14. Sprihav  03.09.2014 г. | 20:31 ч.

    Политическо говорене срещу газово проучване край Добрич
    Месец преди изборите „Зелените“ представиха опасностите от технология, която инвеститорът няма да използва

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/09/03/2373954_politichesko_govorene_sreshtu_gazovo_prouchvane_krai/

  15. Ю.  10.09.2014 г. | 12:09 ч.

    Gergana
    Ще се съглася с Богатир. Всеки протест против държавата я утвърждава. Парадокс, но действащ. Хората трябва да действат на място. Съгласна съм да не попадаме в организирана и предвидима опозиция.

    Още по-покъртително е като чуя: „Е, то има кой да протестира, ние дай да си гледаме нашата работа.“ Много е лесно да се омаловажават протестите и да се зачеркват от хора, които нямат готовност да се поизцапат с такава инициативност. А то си е наистина голяма цапаница и голямо изпитание как да останеш чист в този мръсен водовъртеж. Да ви дам ли малко информация от „кухнята“? В протестните среди има невероятно разединение, противопоставяне и вражда, каквато не е имало до сега! Допълнително гъмжи от поставени лица, а тези, които не са поставени могат много да попречат с квадратното си материалистично мислене… Само Христос може да ни избави, разбира се, но ние сме длъжни да поднесем към Него необходимите плодове на труда ни. Вие какъв съвет можете да дадете? Какво послание да се отправи към хората излезли на протест, какъв изход и решение, така, че хем да не те обявят за луд, хем да е смилаемо? Трябва да бъдат излъчвани мощни духовни импулси покрай тези мероприятия, само тогава те имат смисъл!

  16. Ю.  10.09.2014 г. | 14:01 ч.

    Призовавам всички будни граждани да подкрепят всякаква форма на обществена изява в полза на земята и водата на България във връзка с посочените събития. Много ще се радвам да видя участието на хора запознати с Учението на Беинса Дуно и Р. Щайнер, за да вдигнат нивото и да се одухотвори цялото протестно движение!

  17. Петър Матѣев  10.09.2014 г. | 14:48 ч.

    Проучването на газ засега е само връхна точка на извращението над земята и в частност над Добруджа.

    Как да запазим земята си и какво можем да направим? На първо място да престанем да купуваме брашно, хляб и хлебни изделия от пшеница. Да спрем слънчогледовото олио и семки. Да внимаваме с царевицата. Всички тези неща се пръскат поголовно. Само при пшеницата има поне 6-7 пръскания. А самите семена преди засяване се потапят в химикали. И това прониква в хората не само чрез храната, а и чрез водата. Всички пестициди и други отрови, с които се пръска, проникват в подпочвените води. Някои се неутрализират, но други остават. И се натрупват. Да не говорим, че тези пръскания водят да унищожение на пчелите. А знаем, че последните, освен мед, осигуряват и опрашване.

    Дълбоката оран, така масово застъпена, разрушава почвения слой. Има отдавна познати алтернативи – например машинна оран с плоскорези на дълбочина не повече от 5 см.

    Паленето на стърнищата допълнително разрушава почвите в дългосрочен план, и макар и забранени, масово се прилагат.

    Ветрогенераторите в Добруджа, построени противозаконно (с благословията на властта) в защитени местности, унищожили голяма част от последните степни местообитания в България, се намират точно на Черноморския път на прелетните птици. Заради част от тези ветропаркове, например в Калиакра, се водят дела в Европейския съд. Отделно мощните вибрации и лъчения от перките на ветрогенераторите влияят отрицателно и на човека. Изследвания в Холандия и Нова Зеландия показват, че причиняват безсъние, главоболие и други неразположения. А и какви са ползите от прескъпия ток, който произвеждат. Енергия от вятъра – да, но от малки перки, на всяка къща – там, където има ефект от такива. Останалото е заробване.

    С всяка филия хляб, с всяка семка слънчоглед, произведена по такъв начин в Добруджа подпомагаме унищожението на собствената си природата. Решението е, всеки да си гледа земята по щадящ и природосъобразен начин. Примери има много, нужно е желание и воля. Който няма земя или по други причини е възпрепятстван да се грижи за нея може да се включи към инициативата Дар-лимец. Там няма дълбока оран, сее се на ръка, не се използват химикали, поне половината от житото се дарява безвъзмездно. Това са част от нещата, които могат да се направят. Иначе се подпомага унищожението на земята и къщите и частните самолети на арендаторите в Добруджа.

    Редно е първо всеки да се замисли какво сам може да направи, какво може да допринесе и тогава да се ходи на протести. Някой да протестира срещу отравянето на храната и почвата (не само в Добруджа)? Някой да протестира срещу пълната с химикали и изпразнена от живот пшеница? Хляб в България се яде всеки ден. Откъде идва пшеницата и как е гледана? Колко от вас всекидневно ползват слънчогледово олио? Толстой го е казал – несъучастие. Някои биха могли да спрат съучастието си мигновено, за други ще е нужно повече време. Важно е да се осъзнаят хората.

    Така, че шистовият и въглищният газ са само черешката на тортата. А тортата се яде всеки ден, за сметка на земята.

  18. Богатир  11.09.2014 г. | 00:03 ч.

    Петър Матѣев
    Ветрогенераторите в Добруджа, построени противозаконно (с благословията на властта) в защитени местности, унищожили голяма част от последните степни местообитания в България, се намират точно на Черноморския път на прелетните птици. Заради част от тези ветропаркове, например в Калиакра, се водят дела в Европейския съд. Отделно мощните вибрации и лъчения от перките на ветрогенераторите влияят отрицателно и на човека. Изследвания в Холандия и Нова Зеландия показват, че причиняват безсъние, главоболие и други неразположения. А и какви са ползите от прескъпия ток, който произвеждат. Енергия от вятъра – да, но от малки перки, на всяка къща – там, където има ефект от такива. Останалото е заробване.

    Нито ветрогенераторите, нито соларните колектори са решение според мен, дори да са малки. Изисква се повече енергия за направата и подръжката им, отколкото се извлича от тях. Особенно за слънчевите панели.
    Виж слънчевите колектори са нещо чудесно и ако се съчетае с добре аранжирана и вкопана къща разходите ти за отопление и топла вода спадат драстично, ако системата се съчетае с отопление на твърди горива електроенергията спада драстично.
    Трябва ти хладилник? Ами направи си дълбоко мазе в земята облицовано с камъни(за да акумулират студ през зимата и да поглъщат топлинната през топлите месеци).
    Трябва ти мивка, без да ползваш помпи да ти я доставят? Става, ако живееш в близост до склон с водоизточник на него, който да е по-високо от къщата ти. Хидростатичният натиск на водният стълб продиктуван от денивелацията, ще ти генерира нужното налягане, което може да се контролира.

  19. Gergana  11.09.2014 г. | 01:56 ч.

    Да, @Ю,

    Не съм за примирение, а съм за по-обстойно проучване на съвременните методи на манипулация. Не се покъртвай, прекършвай, и не губи вяра в хората. Търси изворите на познанието и се задълбай в основните постулати на „съвременната” наука. Научният подход е верен, но лъжите натрупани на негова сметка не са. Това означава,че преценявам много внимателно накъде ме подкарват от известно време насам. Не съм откъртила и камъче от България (общност) досега, така че няма нищо драматично.
    Протестите са нужни, но и друго.

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.