Автор Тема: Образование  (Прочетена 42273 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Agora

  • Постоянен
  • ****
  • Публикации: 279
    • Профил
Re: Образование
« Отговор #150 -: Август 17, 2017, 06:57:57 am »
=
« Последна редакция: Октомври 06, 2018, 09:08:55 pm от Agora »
"Запазете правото си да мислите, защото дори да мислите погрешно е по-добре, отколкото да не мислите изобщо." - Хипатия

Kosi

  • Застояващ се
  • ***
  • Публикации: 170
    • Профил
Re: Образование
« Отговор #151 -: Август 17, 2017, 05:34:45 pm »
Съсловието на психолозите е едно  от тези на които предстой тотална радикална трансформация, когато учиш от морално остарели учебници и нямаш бегла представа за духовното какъв психолог можеш да бъдеш?, много малко са истинските хора които са психолози не заради ученето, а заради личностните им качества.Когато не можеш дори да имаш искрена съчувственост към другия човек как можеш да се наричаш психолог?А такива хора са много знам защото имам опит във ходенето при такива.Затова и училищните психолози не могат да се справят, те не знаят как нито са били обучени правилно за това.

Петър

  • Изворчанин
  • Тукашен
  • *
  • Публикации: 1607
    • Профил
Re: Образование
« Отговор #152 -: Август 17, 2017, 06:30:48 pm »
Kosi, ти колко пъти и в колко училища ходи на психолог, че правиш такива обобщения?

Kosi

  • Застояващ се
  • ***
  • Публикации: 170
    • Профил
Re: Образование
« Отговор #153 -: Август 18, 2017, 03:44:01 pm »
В около 15.Смятам че бройката е добра за статистика.По времето което са ме водили поне в моя град голяма част от кабинетите бяха по училищата както за училищните така и за някой от възрастните, сега са повечето частни както и хората които са в тях.Единствените свестни психолози на които съм ходил бяха напълно безплатни за хората.Е плащаха им от общината но символични заплати.

nemskokuche

  • Странник
  • *
  • Публикации: 45
    • Профил
Re: Образование
« Отговор #154 -: Октомври 06, 2018, 07:52:19 pm »
Много излишни неща се учат в университетите, поне в България.

Първите 2 години обикновено са набутани разни предмети, които нямат общо с конкретната специалност.
Например, моята първа специалност е "растителна защита" и си спомням, че учих висша математика 2 семестъра и един семестър - статистика. Много от колегите се отказаха още при получаването на програмата, а другите от невъзможността за вземане на изпита и липсата на заверки отпаднаха. Изпитите бяха голям кошмар - писане на теория, решаване на задачи и един куп задачи за домашна. Преподавателката беше тотален карък. Това лично за мен е едно голямо и излишно напрежение.
После пък имахме 2 семестъра физика, после 2 семестъра някакви икономически предмети, после разни инструментални методи, които нямаха общо със специалността и т.н.
В последствие разбрах, че тази висша математика е натикана почти във всеки държавен университет независимо от специалността ::)

При другото ми обучение за сметка на математиката учихме някакви европейски политики и глобализация ::)

И тъй като съм учила и в държавен, и в частен университет - бих избрала отново частния. Материалната база, начинът на преподаване, ресурсите, които се предоставят са много по-добри от държавния. Няма ги мухлясалите учебници на повече от половин век и закостенялото преподаване.

Сега, доколкото знам, Растителна защита не учат висша математика. Казвам го от позицията на студент 1-ва година по Агрономство в ЛТУ. Като цяло се учат общи предмети, като изглежда, че нямат кой знае каква връзка със специалността, но не е съвсем така. Аз например уча и физика и химия. Физиката е свързана с един друг от специализираните предмети, които уча - Агрометеорология, а химията е по-ориентирана към Растителната защита поради това, че те трябва да правят препарати. И все пак не винаги успявам да схвана връзката между такива основни предмети със специалността. Ето например, имахме упражнения по физика, където трябваше да измерваме звукови честоти с аудиометър. Не знам в каква връзка е това с Агрото, но дори и да няма кой знае каква, положителното е, че човек може да си обогати ерудицията, общата култура, запознавайки се с различни науки. Отделно, по-нататък ще учим Икономика и управление. Това е свързано с управлението на дадено стопанство, така че не всичко е толкова излишно, колкото изглежда. Според мен е важно и как се преподава, важно е да се обясни каква е връзката между тези предмети и специалността и по-нататъшното приложение на нещата.

Петър

  • Изворчанин
  • Тукашен
  • *
  • Публикации: 1607
    • Профил
Re: Образование
« Отговор #155 -: Октомври 06, 2018, 08:49:51 pm »
Висша математика, статистика и икономика се изучават и в чужбина като основен предмет в първата година на повечето специалности в областта на земеделието, животновъдството и горското стопанство. Например в един от водещите световни университети в тези области в Холандия.

Отделен е въпросът как точно се изучават и как е представена и дали изобщо връзката със съответната специалност. Но при всички положения това не е някаква особено специална практика на държавните университети в България, даже напротив. А наличието на (трудни) изпити, много задачи за домашно и прочие е част от академичното образование. Явно за който иска по-леко има място в частните университети, срещу съответното заплащане разбира се.

Без да защитавам образованието и програмите в държавните университети в България, от горния цитат лъха повече недоволство от неоправдани очаквания, липса на достатъчно широк поглед върху световната практика и желанието за търсене на лесното и удобното. Вместо действително акцентът да е върху подобрение на програмата, начина на преподаване и взаимовръзките между отделните предмети инспециалности. А такова подобрение не само, че е нужно. Цялото образование, включително академичното, трябва да се постави на съвършено други (нови) основи.

nemskokuche

  • Странник
  • *
  • Публикации: 45
    • Профил
Re: Образование
« Отговор #156 -: Октомври 06, 2018, 09:18:08 pm »
Ако предметите се преподават така, че да предизвикат искрен интерес у студентите, материалът ще се усвоява по съвсем различен начин. И пак казвам, важно е да се обясни и да се разбира връзката между нещата, защото иначе се получава несъответствие и наистина човек може да се зачуди защо въобще е решил да запише дадената специалност. Иначе висша математика се учи по горско стопанство в ЛТУ, но доколкото разбирам, правят разни промени по учебните програми, които изглежда се явяват в ущърб за студентите, говоря конкретно за университета, където съм аз. Важното е да имаш интерес към всичко, защото идеята е всичко това да ти е полезно по някакъв начин. А за домашните, засега имаме само да пишем по някой протокол, така че не искам да се оплаквам много, много. :D Та дори и физическото, което изглежда като най-ненужното за някои, може да е доста приятно, дори и разтоварващо, ако имаш различна нагласа. :)