Пророчества на монаха от Премол за битката на Архангел Михаил с Дракона и трудното начало на новия свят

И още — за падането на Йерусалим, за бягството на папата, разколите в Църквата и края на този свят като началото на един нов и различен

През 1783 е открит мистериозен ръкопис. Вярва се, че той е писан от монах през 17 век, тъй като е открит в един френски манастир до Премол. В текста се описват сетивни събития, които по онова време е предстояло да се случат на земята, но също и свръхсетивни събития, очаквани по онова време или вече случващи се в духовния свят.

Любопитното е, че в първите пророчества се говори за предстояща битка между Архангел Михаил и Дракона. По данните на антропософията, това сражение между войнствата на Михаил и тези на Ариман действително се е случило — преди да са изминали две столетия от предполагаемото създаване на ръкописа. И по-малко от един век след неговото откриване.

За жалост, не разполагам с пълния текст на документа, нито успях да го открия след продължително издирване. По тази причина съм заставен да преведа и да коментирам само извадките в източника Catholic Prophecy. — Стопанина

Ето ги и самите извадки:

„Духът ме поведе към небесата и ми каза: „Писано е, че Архангел Михаел ще воюва с Дракона пред Триъгълника на Бога.“ Тогава духът добави: „Разтвори дверите на разбирането си; Архангела и Дракона са два духа, които ще си съперничат за царството на Йерусалим; а Триъгълника е славата на Всемогъщия“.“

По данни на духовната наука, битката между Архангел Михаил и падналия архангел Ариман (Дракона) се провежда в свръхсетивния свят, когато на земята са годините от 1841-ва до 1879-а.1 Сражението е спечелено от Михаил, а Аримановите духове са свалени на земята, като са принудени да изоставят властта си над човешката нервна система и вече се проявяват чрез кръвоносната система. Оттам те оказват различни въздействия, сред които установяването на грешни представи, краен материализъм, национализъм и други.2

Може само да се спекулира какво е имал предвид авторът на пророчеството под „Йерусалим“. Възможно е под това „царство“ да е имал предвид географската област около този град. Но на много места Учителя Беинса Дуно например дава указание, че на духовен език „Йерусалим“ е име за сетивния, физическия свят, който трябва да се пречисти и преустрои, преди да стане „Новия Йерусалим“ — нещо като Царството Божие на Земята.

Смятам, че и двете интерпретации трябва да се имат предвид, като пророчеството си остава валидно за всяка от тях. Със сигурност войната на Михаил и Ариман, чието земно изражение продължава до ден днешен, не е само заради един град, а за целия свят, за цялото човечество.

„Не е ли тази саможертва достатъчна да уталожи гнева ти, о, Господи? Но не, какъв е тогаз този шум от оръжия? Тези бойни викове и ужас? Какво донасят четирите ветрове? Ах! Дракона се е явил във всички държави и е донесъл ужасно объркване навсякъде. Война бушува навред.“

Свалянето на Дракона и другите Ариманови духове на земята е свръхсетивно събитие. Затова смятам, че тук войната се изразява преди всичко в неразбирателството между хората и народите. Разбира се, това не означава, че объркванията, ужаса и бойните викове не ескалират и няма да доведат до войни като исторически събития на земен план.

„Отделните хора и народите се надигат един срещу друг. Войни! Войни! Граждански войни, международни войни! Какви ужасяващи сблъсъци! Всичко е умъртвено или потънало в скръб; а чумата броди по земята.“

Ето тук вече определено става дума за физическото проявление на войните.

„След това последва всеобща революция. Ще бъде ли унищожен Париж при тези бъдещи събития? Йерусалим! Йерусалим! Да се избавиш от огъня на Содом и Гомор, и от плячкосването на Вавилон. Защо, Господи, не спреш всичко това с Твоята Десница? Не е ли човешкият бяс достатъчен и без горящите руини?“

Някои тълкуватели вярват, че горното предсказва атакуването на Израел от „Вавилон“, под което може би се разбирало Ирак или Иран, тъй като тези две държави се намират в областта, известна някога като Вавилон. Също — че Содом и Гомор вероятно са областите, които обкръжават днешен Израел.

Не съм убеден в тази интерпретация, но нищо не пречи да се има предвид. Моето мнение е, че и тук под „Йерусалим“ се има предвид целият физически свят. Затова се говори и за (евентуално) унищожение на Париж, който географски е твърде далеч от града Йерусалим.

А що се отнася до Вавилон, Содом и Гомор, дори в новозаветните пророчества те имат по-широк нарицателен смисъл. Блудничеството и магьосничеството, да речем, се свързват с Вавилон. Содомията и други форми на поквара — със Содом и Гомор.

„Трябва ли стихиите също да послужат като оръдие на Твоя Гняв? Спри, о, Господи, спри! Тези градове вече се рушат от само себе си. Стихиите са развързани. Градове се унищожават от огън. Милост, пожали Цион! Но Ти си глух за нашите ридания и планината на Цион се разпада с оглушителен тътен! Сега Кръстът на Христос се издига само над купчина руини. И именно тук виждам царя на Цион да изоставя жезъла си и тройната си корона, и отърсвайки прахта на руините от нозете си, забързано се отправя към други брегове. И това не е всичко, о, Господи; твоята Църква е разкъсана от собствените ѝ деца! Децата на Цион са разделени на два лагера — едни са верни на понтифа беглец, а другите са клонящи или предразположени към правителството на Цион, почитайки Скиптъра, но разбивайки тройната корона.“

Почти без никакво съмнение под „Цион“ в горното се разбира католическата Църква, както се посочва и от други тълкуватели. Католическите пророчества изобилстват от сведения за нападение срещу Ватикана, което ще принуди папата да избяга по море и да се укрие за известно време. Според други предсказания дори се загатва, че папата ще бъде убит и мястото му ще се заеме от друг. Но всички пророци са единодушни, че голяма част от свитата на папата и други висши свещеници ще бъде изтребена.

Сведението за разкола в Църквата, заради който ще се образуват два враждуващи лагера с идеологически различия, също е тема, която се разглежда от други западни пророци. Вижте архивите в „От Извора“. Пък и вярвам, че естеството на разкола в случая е описано и не се нуждае от интерпретации.

„И видях на Изток един важен млад Човек; той яздеше лъв и държеше пламтящ Меч в ръката си. И Франция запя пред него. И мнозина падаха на колене по неговия Път, защото Духът Божий беше с него. Той доязди до руините на Рим и сложи ръката си в ръката на папата. И той постави строшената тиара върху сияйната [си] глава, решен да въведе промените, които противниковия лагер отхвърля; и се възцари смут в светилището.“

Очевидно тук образите са предимно символични — язденето на лъв, идването от Изток и прочие, — което указва някакво свръхсетивно събитие, което ще доведе до реформи в Църквата. Думите „Човек“, „Меч“ и „Път“ са с главни букви и в текста, от който превеждам. Предполагам — и във френския оригинал, което допълнително загатва за вплитането на символика и акцентирането върху нея, а не за описанието на физически събития.

Според мен, и дума не може да става, че в горното се описва завръщането на Христос в плът и кръв. По нищо не личи да става дума и за тъй наречения Католически цар, очакван от католическите пророци, тъй като този цар никога досега не е бил описван с „пламтящ Меч“, а с обикновен железен меч, с който щял да посича всички врагове на Църквата.

„Но моят дух се лута и очите [ми] станаха замъглени от гледката на този ужасен катаклизъм. Духът обаче ми каза, че човекът, който се надява на Бога, се разкайва, защото всемогъщият и милостив Бог ще извади света от бъркотията и ще се сложи началото на един нов свят. Тогава духът ми каза: „Ето го началото на края на Времето, което започва!“ И се събудих с ужас.“

И както си му е редът, пророчеството завършва с увещанието, че старият свят си отива. Но това ще доведе до реформи в институциите, които ще успеят да се съхранят за новия свят. Като Времето на този нов свят тепърва започва. Преди да се разгърне новата епоха, както излиза и от тези пророчества, ще трябва да се мине през всеобхватно пречистване.

Превод и коментари: Иван Стаменов

Източник: Catholic Prophecy



Бележки:

  1. Вижте лекционния цикъл за тъмните духове и по-специално лекция 9: „Битката между Михаил и Дракона“ — бел. Стопанина [^]
  2. Подробно разглеждане на влиянията от различните категории тъмни духове ще намерите в тази моя поредица — бел. Стопанина [^]

Споделете публикацията

Google1

За Стопанина

is@otizvora.com | Иван Стаменов — Стопанина пише статии на политически, здравни, развлекателни, исторически и духовни теми. От 2016 г. поддържа „От Извора“, като се издържа от дарения на читателите. Превежда статии, книги и непубликувани досега антропософски лекции. Подкастър и издател на други автори.

Всички публикации

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.