Пророчества на йезуитския отец Некту за Франция и унищожението на Париж

„Париж определено ще бъде унищожен, но преди да се случи това, ще се наблюдават знаци и поличби, така че всички добри хора ще бъдат насърчени да избягат от него.“

Отец Некту е йезуитски архиепископ, живял през 18 век в югозападна Франция. Свещениците, които го познавали, го описвали като светец и пророк. Той предсказал потъпкването на Йезуитския орден, преди това да се случи през 1773 г. След като настъпили точно такива проблеми, каквито предсказал, той станал провинциален пастор и се прочул с чудодейни дела.

Твърди се, че починало някакво бебе и майка му веднага го занесла при отец Некту. Пред няколко свидетели той възкресил детето и го върнал на майка му. Самият той умира през 1777 г., приблизително 20 години преди масонската Френска революция.1

Приписват му се следните пророчества:2

Когато настъпят тези неща, които ще доведат до триумфа на Църквата, тогава ще царува такова объркване на земята, че хората ще вярват, че Бог им е позволил да имат противна [на Неговата] воля и че Божието Провидение няма отношение към света. Объркването ще бъде толкова масово, че човечеството няма да може да мисли правилно, сякаш Бог напълно е отдръпнал Провидението Си от човечеството, а по време на тази най-лоша криза ще бъде най-добре, ако останем там, където Бог ни е поставил и упорстваме [само]3 с пламенни молитви. По това време ще има толкова ужасна криза, че хората ще вярват, че е настъпил краят на света. Кръв ще се лее в множество големи градове. Дори стихиите [на природата] ще се разтърсват. Ще бъде като малък Страшен съд.

Единственият ми коментар към горното е да обърнете внимание на последните четири изречения. Те се повтарят дума по дума в следващия цитат, само че там абзацът и контекстът са различни. Това е озадачаващо.

Две партии4 ще се оформят във Франция, които ще се бият до смърт. Партията на злото в началото ще бъде по-силна; добрата страна ще бъде по-слаба. По това време ще има толкова ужасна криза, че хората, изплашени от събитията, ще вярват, че е настъпил краят на света. Кръвта ще се е лее в множество големи градове. Дори стихиите [на природата] ще се разтърсват. Ще бъде като малък Страшен съд. Огромно множество хора ще погинат в тези бедствени времена. Но покварените никога няма да възтържествуват. Те действително ще заговорничат за унищожението на Църквата. Но няма да им се даде време [да го постигнат], защото тази ужасна криза ще бъде кратка. Когато всичко се смята за изгубено, всичко ще се намери на мястото си.

Като изключим странното буквално повторение на четирите изречения, горното предсказание повтаря и сведенията, изнесени в тази колекция от католически пророчества.

През тази революция, която вероятно ще бъде всеобща, а не ограничена само във Франция, Париж ще бъде унищожен толкова изцяло, че двадесет години след това, обхождайки руините, децата ще питат бащите си: „Що за място е било това?“ На това те ще отговарят: „Дете мое, това някога беше велик град, който Бог унищожи заради многото му престъпления.“

Париж определено ще бъде унищожен, но преди да се случи това, ще се наблюдават знаци и поличби, така че всички добри хора ще бъдат склонени да избягат от него. След това най-ужасно събитие всичко ще си дойде на мястото; справедливостта ще царува над света, а контра-революцията ще завърши успешно. Триумфът на Църквата след това ще бъде толкова цялостен, че ще бъде невиждан, а това ще бъде последната победа на Църквата на земята. Онези хора, които ще станат свидетели на тази последна революция, ще благодарят на Бога, задето ги е съхранил, за да видят величествения триумф на Църквата.

За жалост, нито една от трите извадки не позволява да разберем какво точно се разбира под „триумф на Църквата“. Без да се дават примери или поне да се навлиза в конкретни насоки, изразът звучи абстрактно — всеки може да влага собствени разбирания. Също така поне на мен ми се губи едно важно указание — какво ще направи Църквата през тази ужасна криза, за да си приписва последващия триумф?

Така, както е написано, триумфът е за Бога и за праведниците. Ако под „Църква“ се разбира общество на читавите хора, запазили вярата си в Бога — добре. Но, ако се има предвид институцията Църква — не вярвам на йезуитския пророк.

Превод и коментари: Иван Стаменов

Източник: Отец Жералд Кулетон5



Бележки:

  1. Биографията е от посочения източник. Оттам е и терминът „масонска Френска революция“ — бел. И.С. [^]
  2. Не обичам буквалните преводи, но тук текстовете ще бъдат максимално верни спрямо оригинала, от който превеждам, като на повечето места запазвам и словореда, въпреки че не звучи добре на български език — бел. И.С. [^]
  3. Добавените думи в квадратни скоби са от мен, за да направи звученето на български по-добро или по-ясно — бел. И.С. [^]
  4. В английския текст: parties — страни, групи, бригади — бел. И.С. [^]
  5. Из монографията му „The Prophets and Our Times“ (Пророците и нашите времена), 1941, стр. 175-176 [^]

Споделете публикацията

Google1

За Стопанина

is@otizvora.com | Иван Стаменов — Стопанина пише статии на политически, здравни, развлекателни, исторически и духовни теми. От 2016 г. поддържа „От Извора“, като се издържа от дарения на читателите. Превежда статии, книги и непубликувани досега антропософски лекции. Подкастър и издател на други автори.

Всички публикации

5 коментара за "Пророчества на йезуитския отец Некту за Франция и унищожението на Париж"

  1. Telemag  30.03.2018 г. | 08:00 ч.

    Нещо, не ми звучи добре израза „триумф на Църквата“. По мое мнение, по-добре звучи „триумф на Вярата“ или на вярващите. Но това са подробности.

    Прави ми впечатление изразът – малък Страшен съд. Нали има един Страшен съд, защо е това деление? Освен, ако това не един от етапите на Страшния съд. Или е началото на периода на бедствия? Ще разберем скоро, Сирия, вече падна (почти де).

  2. Светльо  30.03.2018 г. | 09:37 ч.

    Т.н. пророци см не са никакви пророци а са по-съзнателни души, тълкуващи предишни пророчества и Библейските. Това по повод на повечето пророчества. Всъщност и на по-съзнателни души не са, а просто на хора имащи достъп до книжнина, която е била кът по онова време. Ние същите, че и по-добри бихме написали. В смисъл, че този кръг за когото говоря не разполага с някакви якновидски способности, било то атависнични или от новото ясновидство.

    Допускам и да греша разбира се

  3. Telemag  30.03.2018 г. | 12:42 ч.

    Така е Светльо, образованите хора (църковните служители) са тълкували Библията и пророчествата, както могат или по скоро както им разрешат началниците.
    Но има и още. Църквата(в Зап. Европа) в продължение на векове, контролира записването, преписването и редактирането на книжнината. Всичко което е във техен ущърб, се премахва от литературата, което могат да използват се променя(пренаписва) в тяхна полза.
    Освен с редактиране на книжнината, Църквата се занимава и с усилено унищожаване на неудобните пророци. С горенето им, като еретици или вещици на кладата. Ако не ги изгарят, ще тръгнат устни предания, за отрицателната роля на Църквата, в бъдещето(Края на времената). Това противоречи на църковната доктрина че, Църквата е непогрешима. Че е посредник между хората и Небесата и т.н. Все пак е по-лесно да се изтрият няколко неудобни текста, отколкото да се променя поведението на църковните служители и да се откажат от власта, привилегиите и богатствата.
    От Средновековието, почти всички пророчества са на църковни служители(и много си приличат 😉 ). След масовото навлизане на книгите, се появяват и други(от нецърковни служители) пророчества. И в тези нови пророчества, ролята на Църквата е преобладаващо отрицателна.

    П.П. През всички векове, има пророчества (за наше улеснение), за да не се лутаме без посока. И няма значение, дали са точно предадени или са редактирани (или се унищожават). Важното е за какво намекват. Намекват за идващи бедствия и да бъдем праведни, добродетелни, вярващи(т.е. да бъдем човеци, а не зверове).

  4. Иванка  31.03.2018 г. | 18:06 ч.

    Под „Църква“ се разбира общество на читавите хора, запазили вярата си в Бога —точно това се има в предвид.

  5. Telemag  02.04.2018 г. | 07:18 ч.

    Съгласен съм с Иванка. В пророчествата, под „Църква“ се разбира точно обществото на читавите хора.
    Съвременните тълкуватели на пророчествата, тълкуват буквално и бъркат(в пророчествата ИМА и буквални неща, но повечето са със символно значение).

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.