Автономните коли „Тесла“ и поклон доземи пред Илон Мъск

Първа ода за големия визионер и бъдещето, което ни носи

Прекланям се пред Илон Мъск. Ако не беше велик, щяха ли всички да пишат за него? Не мога да остана по-назад. Не и когато съм популяризирал Никола Тесла, а досега не съм обръщал дължимото внимание на съвременния гений.

Некадърен съм във венцехваленията. Затова одата ми ще звучи тромаво и некрасиво. Но тя идва от сърцето ми. А това е най-важното.

Откъде да започна? Величието Илоново не познава граници. Може би трябва да започнем от Земята. Все пак още живеем тук.

Тръпна в очакване на автономните коли

Вече признах, че не ме бива в славословията. Но не само. Не ставам и за шофьор, затова не съм взел книжка. То за какво ли ме бива…

И ето, Илон помислил за такива като мен. Работи по коли, които ще се карат сами. Ще се возя в собствена „Тесла“, без да държа волана.

Пътят ми ще се определя от машини. Те ще следят къде съм във всеки един момент и ще насочват колата ми само по картографирани и регулирани пътища. Никакво излизане извън маршрута, одобрен от властите! Ще помагат и военните спътници.

Това ми носи увереност, че грешките са в историята и

от Космоса ще ме вкарат в правия Път

За нищо не ставам. Може би затова не съм и женен.

Ето защо не ме вълнува смешният плач, че такива автономни коли щели да разбиват семейства. Сещате се: жена ви преглежда лога на пътуванията ви и узнава, че редовно отскачате с колата до дома на „бивше“ гадже. А сте я премятал, че сте спали в службата…

Представете си скандала!

Дори жена ви да ви изгони от къщи, може да живеете в автономната си кола. Вижте лукса! Ако сте съобразителни, даже няма да разбиете семейството си. Играйте с любовницата си в удобната „Тесла“. И двете ви ръце ще са свободни. Колата се кара сама.

Но си представете и ползите от такива коли. Обвиняват ви в престъпление, което не сте извършил. По лога на колата се разбира, че не сте замесен. Защото по това време сте бил на друго място. Нима това не е перфектното алиби!

И да блъснете пешеходец, няма проблем. Не и за вас. Важното е да се намери виновен. А вие не може да сте такъв. Виновен ще е софтуерът. Виновни ще са спътниците в орбита. Обещават: системата ще се подобри! Случаят скоро ще е приключен.

Ето защо критиците на Илон са черногледи. Не виждат ползите от автономните „Тесла“. Отказват да признаят, че има полза от това, някой винаги да знае кога и къде пътувате, при кого, колко често и за колко време… Нима това не носи сигурност!?

Прогресът иска жертви. За какво ви е лично пространство, ако няма какво да криете?

Само Илон може да ви вози в самоуправляваща се кола, докато се излежавате и единствената ви работа е да пишете оди за него.

Щях да забравя…

Самоуправляващите се коли щели да оставят милиони шофьори без работа. Щели да докарат неизбежни социални сътресения. Е и? Всяка революция води до трусове.

Важен е прогресът. Важно е бъдещето.

Хората криво ляво ще се оправят. Все намират начин да се приспособят. Някак ще успеят и шофьорите, останали без препитание.

Така че… дреме ми за тях. Искам си „Тесла“-та.

В краен случай бих желал да се повозя поне на Hyperloop. Следва »

Хейл Сейтън! И поклон доземи пред Илон, неговия пророк.

Автор: Мейсън Леви

Споделяне на публикацията

Google1

За Стопанина

is@otizvora.com | Иван Стаменов — Стопанина пише статии на политически, здравни, развлекателни, исторически и духовни теми. От 2016 г. поддържа „От Извора“, като се издържа от дарения на читателите. Превежда статии, книги и непубликувани досега антропософски лекции. Подкастър и издател на други автори.

Всички публикации

13 коментара за "Автономните коли „Тесла“ и поклон доземи пред Илон Мъск"

  1. Тортурач  11.12.2016 г. | 05:31 ч.

    Печатарската преса оставя хиляди преписвачи на ръкописи без работа. След като навлиза в широка употреба, книгите стават пълни с печатни грешки, които преди това са били несъществуващи.

    Телеграфът оставя хиляди вестоносци без работа.

    Електричеството оставя хиляди производители на свещи без работа.

    Мобилните телефони оставят без работа хиляди телефонистки.

    Банкоматите оставят без работа хиляди касиерки.

    И т.н.

  2. Стопанина  11.12.2016 г. | 13:32 ч.

    И т.н.

    Именно. Докъде ще се стигне?

    Сюжетната нишка ще продължи в трета и четвърта част на одата за Илон Мъск, доколкото съм запознат с творческите планове на Мейсън Леви.

  3. Тортурач  11.12.2016 г. | 17:39 ч.

    Ето един отговор на Мъск на въпроса „Докъде ще се стигне?“ – http://fortune.com/2016/11/06/elon-musk-universal-basic-income/

    Аз не съм съгласен с него. Според мен изчезването на едни професии отваря място за нови и това няма да се промени. Преди 20 години нямаше професия „блогър“ например.

    Освен това изчезването на професии е нещо чудесно, например робството не е станало незаконно в САЩ и в Русия благодарение на промени в морала на хората, а благодарение на технологическия прогрес.

    Съветският Съюз, който се занимава с държавно робовладелство, също се разпада благодарение на технологическия прогрес.

    В наши дни Русия, Саудитска Арабия, Иран, Венецуела и други диктатури, разчитащи на приходи от продажба на петрол, се оказаха в трудна ситуация след рязкото поевтиняване на петрола през 2015 г. То пък от своя страна много вероятно е свързано с дейността на Илон Мъск и развитието на електрически коли и слънчева енергия. От друга страна поевтиняването на петрола със сигурност е свързано и с развитието на технологиите за добиване на шистов газ и петрол.

    Медиите, спонсорирани от Русия, включително в България, атакуваха постоянно шистовия газ. Сега ми се струва, че са подели атака срещу Илон Мъск заради усилията му за поевтиняването на слънчевите батерии и електрическите коли. Но нямам доказателства.

  4. Стопанина  11.12.2016 г. | 18:05 ч.

    Ето един отговор на Мъск на въпроса „Докъде ще се стигне?“

    Мейсън Леви ще даде и други отговори в по-важните трета и четвърта ода. Първите две оди бяха само за подгряване на темата и по-плавен преход към начинанията SpaceX и Neural Lace Brain, които са поводът за това внимание. Те ще бъдат възпети от Мейсън, но ще прозира и моето мнение.

    Медиите, спонсорирани от Русия, включително в България, атакуваха постоянно шистовия газ. Сега ми се струва, че са подели атака срещу Илон Мъск заради усилията му за поевтиняването на слънчевите батерии и електрическите коли. Но нямам доказателства.

    Ако намериш доказателства, моля те, насочи ме как да кандидатствам за спонсорство. И аз атакувах активно шистовия газ, а не крия и неприязън към Илон Мъск. Макар мотивите ми да не са руски – (дори не са светски) – може да намерим ползите от едно взаимоизгодно сътрудничество.

    Съветският Съюз, който се занимава с държавно робовладелство, също се разпада благодарение на технологическия прогрес.

    Какво следва от това? Държавното робовладелство става не съветство, а руско и технологично прогресивно? 😉

  5. Тортурач  11.12.2016 г. | 18:33 ч.

    Руският народ е свикнал да робува, така че след 1991 не успява да се възползва от получения шанс да се освободи, и си намира нов диктатор. Но все пак диктатурата на Путин дава повече свобода на хората от диктатурата в Северна Корея примерно. Много руснаци емигрират от Русия, като държавата не преследва роднините им след това. Имат достъп до интернет и т.н.
    Съветският съюз е третирал като роби не само руснаци, но и много други народи. След разпадането на Съветския Съюз много държави получават свобода, например Чехия, където живея аз.
    Българите също в днешно време са много по-свободни отпреди, макар и да не са се преборили за толкова свобода, колкото други народи. Но пък имат свободата да пътуват, да работят в ЕС, да ползват интернет, чужди валути и т.н.

    Потърсих сега какво пишат монитор и труд за Мъск, не видях оплюване, така че явно още не е на дневен ред в България и съответно не знам към кого да те насоча за спонсорство 🙂

  6. Стопанина  11.12.2016 г. | 18:53 ч.

    Потърсих сега какво пишат монитор и труд за Мъск, не видях оплюване, така че явно още не е на дневен ред в България и съответно не знам към кого да те насоча за спонсорство

    Ако кандидатурата за спонсорство включва въпросник и трябва да отговоря на въпросите:

    1. Нов диктатор ли си имат руснаците

    и

    2. Възможно ли е изобщо сравнение между Русия и Северна Корея,

    мисля, че няма да ми се отвори парашутът.

    По причините, които така добре си изтъкнал. 😀

  7. Йордан  12.12.2016 г. | 17:57 ч.

    За западната култура живота на отделния човек е преди всичко (за разлика от източната, и особенно руската, където живота на един човек е нищо – важна е държавата).
    Затова се разработват самоуправляващи се коли – за да се минимизира колкото е възможно човешката грешка, водеща до катастрофи и жертви. А автоматичното придвижване по маршрут и т.н. – това са просто „екстри“, а не тайна цел (за контрол и следене).
    А който иска същото ниво на сигурност – може да си направи такава система и сам, никой не го кара да си купува Тесла.
    https://github.com/commaai/openpilot
    https://www.youtube.com/watch?v=w8PR5wKT9VA

    Да се демонизира Мъск в тая посока, при положение, че всички съвременни коли от високия клас вече имат GPS за проследяване, е просто смешно. Явно на някой му бърка в здравето успеха му, и трябва да се запитаме на кого ли и защо ?

    Може ли линк към сайта, откъдето е статията ?

  8. Стопанина  12.12.2016 г. | 18:12 ч.

    Затова се разработват самоуправляващи се коли – за да се минимизира колкото е възможно човешката грешка

    Автономните коли и софтуерът им не се правят от грешни хора?

    Може ли линк към сайта, откъдето е статията ?

    Мейсън Леви пише ексклузивно за мен, въпреки че с него имаме философски и творчески различия. 😀

  9. Йордан  12.12.2016 г. | 21:29 ч.

    Автономните коли и софтуерът им не се правят от грешни хора?

    Колективният опит обикновенно е много по-обширен от персоналния, една автономна кола и софтуера и изминават много по-голямо разстояние в тестов режим, отколкото един среден шофьор през живота си, и това позволява да се предвидят много повече ситуации. А грешки винаги са възможни, но човек след фатална грешка може и да няма втори шанс, а софтуера се поправя и следващия път не повтаря същата грешка, а спасява возещия се.

    Изобщо тезата ми е, че май те използват за „полезен идиот“ на „тъмната страна“, ако ме разбираш за какво говоря (специално в тази област).

  10. Стопанина  12.12.2016 г. | 21:45 ч.

    Изобщо тезата ми е, че май те използват за „полезен идиот“ на „тъмната страна“, ако ме разбираш за какво говоря (специално в тази област).

    А моята теза е, че индивидуалният опит е по-важен от всякакъв „колективен опит“. Само с индивидуален опит ще се научиш да различаваш правилно приятелите от враговете си, пък и достатъчно самостоятелен, за да не бъдеш „полезен идиот“ като пропагандатор на колективизаторски идеи.

    Въпреки търканията чувствай се добре дошъл. Явно си заинтригуван от блога, макар да не си съгласен с нито един от възгледите, проповядвани тук. И заинтригуването ти си го пиша в сметката на успехите.

  11. Йордан  13.12.2016 г. | 11:13 ч.

    Според мен двете неща не си противоречат, и двамата сме прави. Индивидуалният опит е най-важен за личностното осъзнаване, а колективният опит – за развитието ни като вид. Според последните теории неандерталците са били и по-умни, и по-силни, но не са споделяли опита си, и са изчезнали.

    И аз не говорех кой опит е по-ценен, а по-обширен (в инженерен смисъл). Отново вадиш думите ми от контекста, за да ги нагодиш към своята теза. А това е похват, използван от дезинформаторите за манипулация на мнението. Почваш да използваш техники на тъмната страна, осъзнай се 🙂

    Една идея, дори да има нещо вярно в нея сама за себе си, може да бъде използвана в користни цели, затова винаги трябва да се гледа кой може да има изгода от това (да я лансира в конкретната ситуация). А това рядко може да стане от позиция на личния опит. Защото човек с хуманитарно образование няма да има понятие от техническата страна, а такъв с техническо – от моралната, и т.н. А човек вярващ си, че разбира от всичко, най-лесно става жертва на манипулаторите.

  12. Стопанина  13.12.2016 г. | 11:25 ч.

    Защото човек с хуманитарно образование няма да има понятие от техническата страна, а такъв с техническо – от моралната, и т.н.

    Интересно. Образованието ми е по хуманитарна специалност. Това не ми пречи 20 години да съм технологичен журналист, признат от водещи световни технологични компании. А някак си успявам да списвам прилично и блог, занимаващ ни, наред с другото, и с въпросите за моралността.

    Значи, невъзможното за едни е възможно за други. 😉

    А човек вярващ си, че разбира от всичко, най-лесно става жертва на манипулаторите.

    Бе, не претендирам да разбирам от всичко. Но разбирам достатъчно, за да знам: кога ми говорят небивалици, облечени в смешни научни гащи и претенциозна тога за изкуствена авторитетна тежест.

  13. Светльо  13.12.2016 г. | 11:50 ч.

    Затова се разработват самоуправляващи се коли – за да се минимизира колкото е възможно човешката грешка, водеща до катастрофи и жертви

    Това няма как да е вярно. Пример – авиацията. Не малко самолетни авио катастрофи в днешно време се дължат именно на факта, че компютри управляват самолетите. Множество инциденти породени пак от тази система остават скрити за масовия читател. Какво става когато системата за управление се изземе от човека и се предостави на компютър – ами човека губи уменията си, това става. Следствие на това в критична ситуация просто изходите в повечето случаи са трагични. Трудно ли е да се разбере на къде вървят нещата в технологиите? Вървят към създаване на изкуствен интелект, който ще решава кое е добро и кое е зло, кой да живее и кой да мре, колко да живее и прочее. Абсолютна лудост е това.

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.