Старец и Дракон: Окултната география на Европа и Америка

Изтеглете пълната статия »
(PDF | 65 стр. | 2 MB)

Според едно устно сведение на Рудолф Щайнер планинската верига, започваща от Татрите, спускаща се диагонално надолу през Карпатите и завършваща с Балканa, образува профила на коленичил старец. Главата му (Татрите) е наклонена надолу, тялото му (Карпатите) е свито и приведено напред, дланите на ръцете му са притиснати една към друга (трансилванската Бихор планина) и поставени върху краката (Южните Карпати), а подбедрениците (Балканът) са подгънати отдолу. Макар че като цяло фигурата е динамично приведена напред, общото впечатление, което създава, е, че седи стабилно на земята. Тя излъчва дълбоко смирение, вглъбеност, покорство, твърдост и устойчивост.

Други интересни подробности са, че главата на Стареца е съставена от три отделни сравнително хоризонтални дяла. Горният е най-стръмният, където се намира най-високият връх на Татрите и Карпатите – Герлаховски щит (2655 м.), и се явява един вид череп на Стареца. Долният дял е до известна степен симетричен на горния, а по средата е разположен третият, вътрешният дял на главата. Горният и долният дял имат отпред две издължения, които сe протягат към Алпите, без да ги докосват, и приличат на рога. Интересно е, че от мястото, което се явява гърло на Стареца, надолу се издава едно малко, продълговато и заострено планинско образувание.

Не по-малко стръмни и скалисти са същинските Карпати, които се явяват гръбнакът и бедрата на Стареца. Те оформят S-образната форма на неговото слабо тяло, чийто корем е свит. Много интересен е фактът, че точно през мястото, където са коленете на Стареца, преминава река Дунав, а водният проход се казва Железни врата. След него започва Балканът – подбедрениците и стъпалата на Стареца – който е напълно хоризонтална планина, простираща се на Изток до Черно море. Балканският полуостров носи нейното име.

Основната тежест на фигурата на Стареца пада върху централната част на Балкана и именно там се издига най-високият негов връх, Ботев (2376 м.), чието древно име е Юмрукчал (връх Юмрук, тур.). Също така интригуващи са планините, които се намират под краката. Това са Пиринският и Рило-Родопският масив, където, сякаш вследствие на оказания натиск, се издига най-високият връх на Балканите, а също и в цяла Източна Европа – Мусала (близо до Бога, араб.), 2925 м. Той е само с 8 метра по-висок от гръцкия Олимп. Последно ще отбележим, че най-високият връх в южните Карпати, вр. Молдовяну (2544 м.), се намира точно над балканския вр. Ботев.

За да вникнем в смисъла на S-образната фигура на този планински Старец, ще изходим от историческото и митологическото значение на Балкана. През античността той се нарича с името Хемус (кръв, гр.) и е свързан с мита за Зевс (Яхве) и Тифон (Ариман), който най-подробно е предаден от Аполодор през 2 век пр. Христа в „Митологическа Библиотека“. — Анонимен автор

Продължава »
(PDF | 65 стр. | 2 MB)

* * *

Още от материала:

Двете Америки представляват в най-голяма степен един земен остатък от отделените на Луната субстанции и свързаните с тях сили и същества. Освен физическо, последните имат и духовно измерение, като то е свързано със същността и действието на ариманически сили и същества. Именно тяхното отстраняване от Духовете на Формата е целта на изхвърлянето на Луната от Земята. Ако то не беше станало, тогава единствената форма на телата, в които човекът щеше да може да се инкарнира, щеше да бъде тази на земноводните животни. И за определен отрязък от време малцината от най-издръжливите човешки същества, останали свързани със Земята, инкарнирайки се до средата на Лемурийската епоха, са използвали именно такива земноводни или драконоподобни ариманически форми. Това състояние на нещата продължава до пълното отделяне на Луната от Земята.

Формата, която ариманическите същества придават на едно тяло, изразявайки напълно спонтанно своята същност, какъвто е случаят до средата на Лемурийската епоха, е тази на Дракона. И може би не е за учудване, че във външната форма на Северна Америка, която е свързана толкова много с Луната, можем да съзрем профила на един летящ нагоре Дракон. Той се извисява диагонално, проточил врат и мощно замахнал с криле. Аляска се явява неговата глава, гръдната му област е Канада, САЩ са разположени в зоната на търбуха и опашката, а краката се намират в Мексико и страните от Централна Америка. С нокъта си той е захванал Южна Америка, чрез която докосва южния магнитен полюс, а с крилете мощно се извисява до канадския Север.

Споделете публикацията

Google1

За Сътрудници

В този раздел са поместени интересни преводни или авторски материали, писани или намерени от сътрудници и читатели на „От Извора“. Вие също можете да направите своя принос, като изпратите предложение за авторска публикация или собствен превод на is@otizvora.com.

Всички публикации

60 коментара за "Старец и Дракон: Окултната география на Европа и Америка"

  1. Александър  14.05.2012 г. | 17:45 ч.

    Също така , ако приемем че главата на дракона е отляво:

    Продажбата на Аляска или Покупката на Аляска (в зависимост от гледната точка) е сделка за покупко-продажба на Аляска между правителствата на Руската империя и САЩ от 1867 г. за цена от 7,2 милиона щатски долара.
    годината на продажба е 1867 , като се съберат цифрите става 22 – 2 Х 11

  2. Тим  14.05.2012 г. | 17:46 ч.

    ще изложа моите доказателства чрез пейнт относно твърдението ми че главата на дракона е от дясно

    Разбрахме те какво имаш предвид, само че като прочетеш внимателно статията ще разбереш, че няма как да е отдясно (обяснено е какво има отдясно, какво има надясно, какво се намира в южната част на континента и т.н.). Иначе и аз ако гледам само картинката на континента мога да твърдя, че прилича на фигура, чиято глава се намира в издатъка на север на Централна Канада.

  3. Емо  14.05.2012 г. | 18:02 ч.

    Следвайте планинската верига на Северна Америка, за да видите „скелета“ на дракона. От дясно са крилата. 🙂 Там е „леката“ част от тялото, а торса са „тежката“ част.

    пп. Още не съм чел целия труд, но винаги съм виждал фигурки по атласите и картите.
    А под Старецът също има фигура според мен – прилича ми на нещо като крокодил.

  4. Вал  15.05.2012 г. | 13:12 ч.

    Моля ви, кой е прочел цялата статия?
    …чувствам се като корабокрушенец изхвърлен на брега на морето…

  5. Dani  15.05.2012 г. | 14:24 ч.

    Вал, какво има?

  6. Вал  15.05.2012 г. | 16:38 ч.

    Покъртително! Само на мен ли така ми подейства? И въпроси…

  7. Захария  15.05.2012 г. | 20:40 ч.

    Кое е покъртителното, Вал? Не те разбирам за какво говориш…
    Аз още не съм прочела цялата статия, до средата съм, но това, което съм прочела до сега, ми се струва много интересно и не ме кара да се чувствам като корабокрушенец, напротив даже – радвам се, че научавам нови неща…

    А ако имаш някакви въпроси защо не ги зададеш? Тук съм забелязала, че има доста знаещи хора, може би някои от тях ще искат да ти отговорят…

  8. Вал  15.05.2012 г. | 22:17 ч.

    Саможертвата е покъртителна!
    Ако някой по някаква случайност може и иска да ми отговори, питам се:
    Кой и какво е
    – Бог
    – Господ
    – Отец
    – Христос
    – Триединството
    – Йехова ?
    Кой стои над Елохимите, след като те са Духове на формата?
    Йехова Елохим, Дух на формата ли е?
    Ако Йехова е силов принцип, а Христос принципа на Любовта, кой е съзидателният принцип? Кой е Създателят на цялата Вселена? На всички Вселени? На всичко, на целия безкрай?

  9. Стопанина  15.05.2012 г. | 22:32 ч.

    О, да, отговорът на тези въпроси е точно за коментарите.
    И колкото да е изненадващо, отговорът е само един и кратък:

    http://www.otizvora.com/rs-bibliografia/
    http://www.otizvora.com/slovoto/

  10. Веселин  15.05.2012 г. | 22:56 ч.

    Мдаа много лаконичен отговор…:smile:
    Има само един начин – когато ученикьт е готов учителят сам ще дойде или отговорите сами ще се появят 😉

  11. Вал  15.05.2012 г. | 23:24 ч.

    Мда…след 50 години, когато съм прочела всичко и съм поживяла, ще ви пиша до какъв отговор съм стигнала! Ако желаете, разбира се! 🙂

  12. Стопанина  15.05.2012 г. | 23:32 ч.

    Вал, когато Господ иска да създаде едно израснало дърво, употребява 50 и повече години. Когато иска да създаде тиква, Му трябват само няколко месеца.

    Напомням тази сказка от Учителя, защото, вероятно и самата ще се съгласиш, не е толкова важно да ни пишеш, а е по-важно да имаш какво да ни кажеш.

  13. Gergana  15.05.2012 г. | 23:46 ч.

    Вал, аз бих ти препоръчала да започнеш с „Тайната доктрина“ на Елена Блаватска. Все пак, това е жената, която се опитва да изнесе окултните тайни наяве по един академичен (и над академичния, интелектът на Блаватска е впечтляващ) начин. Нейната съдба е покъртителна, ако трябва да използваме тази дума.

    Независимо от недоразбирането (по непонятни за мен причини) на Христовата мисия, тя дава един обширен и, по-важното, задълбочен поглед върху основните понятия, с които боравят не само теософите, а и антропософите. След това/или паралелно с това премини към Щайнер.

    Аз поне така правя и на мен ми помага. Но вътрешният усет е най-важен. А че е много за четене, много е. И аз казвам: „Ох!“
    🙂

  14. Радослав Йорданов  15.05.2012 г. | 23:52 ч.

    Мм, аз мисля, че „Тайната доктрина“ точно по тези въпроси повече ще я объркна. Ако ще чете нещо от Блаватска, по-добре да е „Разбулената Изида“.

  15. Мислещ  16.05.2012 г. | 00:34 ч.

    Аз от дистанцията на времето и опита който имам, ще и препоръчам на Вал (която ми се струва, че е в някаква дисхармония напоследък) да се съсредоточи върху материалите съдържащи се в двата линка, които и е посочил Стопанина. Не мисля, че Блаватска и тем-подобни и трябват, да наблегне на Учителя и Щайнер.
    Относно материала Старец и Дракон, мисля, че трябва да се прочете лекцията на Щайнер – GA-106 Египетските митове и мистерии и GA_11 Из Хрониката Акаша. Така човек ще може да разбере по-добре обяснението за формите на континентите от анонимния автор.

  16. Стопанина  16.05.2012 г. | 00:38 ч.

    @ Радо

    Съгласен съм напълно. Ако някой ще чете Блаватска, нека почне и спре с „Разбулената Изида“. Ако ще чете и доктрината, първо трябва да познава Антропософията, за да избегне капаните на индийските черни факири.

  17. Gergana  16.05.2012 г. | 01:02 ч.

    Съгласен съм напълно. Ако някой ще чете Блаватска, нека почне и спре с „Разбулената Изида“. Ако ще чете и доктрината, първо трябва да познава Антропософията, за да избегне капаните на индийските черни факири.

    Това не е вярно. Първо, пък второ. Щайнер познаваше първо теософията и после последва вътрешния си усет, за да развие Антропософията. Не изпадайте в мъжка презагриженост. Капаните могат да бъдат избегнати. А понякога не могат, въпреки всичко.

  18. Стопанина  16.05.2012 г. | 01:20 ч.

    @ Gergana

    Щайнер познаваше първо теософията и после последва вътрешния си усет, за да развие Антропософията.

    Щайнер се отделя от теософите по съвсем конкретни светски и идеологически причини. И точно тези съществени, а не дребни разлики са причината „Тайната доктрина“ да ми е толкова противно четиво. В тази книга е концентрирано всичко, което е грешно и нередовно в теософията. Най-вече отношението към Христос.

  19. Gergana  16.05.2012 г. | 01:25 ч.

    Както искаш.

  20. Радослав Йорданов  16.05.2012 г. | 11:13 ч.

    @Гери

    Това, което казваш въобще не е вярно. Сама каза, че е непонятно за теб, защо теософията не приема Христа. Щайнер много точно описва причините, поради които напуска теософското общество, а те са именно заблудите по основните въпроси – Луцифер, Христос, Йехова, Осма сфера и тн. Основното му условие, когато влиза в теософското общество е да не бъде ограничаван от него, да му бъде дадена свобода да развива самостоятелна духовна дейност. И всички знаем, че тя е много по-различна от тази, която се среща в теософията, особено методите на изследване на духовния свят. Заради фактите, които изнася си навлича много неприятности в обществото, което накрая води и до неговото напускане.

    Прави ми впечатление, че понякога говориш за нещо, с които не си достатъчно запозната. Пример е, когато се опита да използваш като аргумент историята за Каин и Авел в дискусията ни за равенството, чието тълкувание, ако прочетеш в “Легенда за храма”, ще видиш, че е съвсем различно от това, което се опита да й придадеш. Ако искаш да се поинтересуваш за отношението на Щайнер към теософията, можеш да прочетеш книгата “Окултното движение през 19 век и отношението му към световната култура“, както и “Карма на неистината”. В много голяма част от тези книги, той говори за теософията и заблудите, които тя се опитва да прокара в света. С това не искам да отрека Блаватска. Дълбоко я уважавам. Тя е вярвала в истинността на фактите изнасяни от нейните учители. Опитвала се е да помогне на човечеството. Просто единствената й книга, която е написана с изискванията на епохата е “Разбулената Изида” .

  21. Gergana  16.05.2012 г. | 11:17 ч.

    Добре, млъквам. Няма да ме чуете скоро.

  22. Володя  16.05.2012 г. | 13:58 ч.

    Попитах наистина ли смяташ, Иван Стаменов, че Вал случайно зададе въпрос за Светата Троица, Бог Отец, Бог Син и … Елохима Йехова? Ако мислиш, че въпросът е смислен можеш … да ми оставиш достъп до коментарите. Иначе, сам си се „банвам“.

  23. Радослав Йорданов  16.05.2012 г. | 14:19 ч.

    @ Гери
    Тук не става въпрос да те чуем или не, а да се съобразим с Истината. А нея можеш да намериш написана черно на бяло на местата, които ти посочих. Всички искаме да насочим Вал правилно. Това ще направим като й покажем, къде може да намери стабилните основи, върху които да гради. Ако черпи от източник, които отхвърля онова събитие и същество, което осмисля цялата ни еволюция, какви основи може да са това? Те ще са форма лишена от смисъл. Чак когато е пуснала корен по правилен начин, чак тогава тя ще може да черпи от всички течения.
    Аз и друго не разбирам. Нали източните методи, източният окултизъм, както и източните религии са подходящи за народите на Изтока. И за нас си има най-подходящи методи. Учителя не случайно е пратен тук, не случайно развива своята духовна дейност в България, при славянските народи. Той е първоизточникът, основният извор, от който трябва да черпим. Обичам, уважавам и много харесвам Щайнер, той ми е един от най-добрите приятели. Но онзи, към когото винаги ще се обръщам първо, е Учителя. Той е нашата основа.

  24. Стопанина  16.05.2012 г. | 14:23 ч.

    Иван Стаменов десетки пъти е декларирал, че не приема случайностите. Важи и за казуса Вал с нейните въпроси. Проблемът обаче не е в статията, както мислиш ти, а проблемът е съвсем елементарен и от друго естество.

    Ще ти дам пример с един читател, който започва да чете трилогията „Властелинът на пръстените“ от третата книга: „Завръщането на Краля“. Понеже закономерно не може да схване кой е Краля, защо е крал и какъв му е проблемът, започва да иска някой да напише резюме на първите две книги от поредицата. Вместо читателят да се стегне и да придобие нужното търпение и разумни читателски навици.

    Що се отнася до предупреждението ми за бан, игнорирай го. Както аз ще игнорирам намерението ти да се самобаннеш. И двете са излишни, като имаме предвид, че занапред повечето публикации в раздела „Духовното“ ще са с изключени коментари. Ще има изключения за отделни от тях – предимно за моите авторски и тези на Петър в неговата рубрика – но там ще има строга модерация, която ще ми спести времето и усилията да разказвам „Задругата на Пръстена“ и „Двете кули“ на тези, които са решили да се нахвърлят направо на „Завръщането на Краля“. 🙂

  25. Gergana  16.05.2012 г. | 15:04 ч.

    @Ради и Стопанина

    Обещах, че няма да ме чуете и така е, нали не говоря в момента, а пиша… 🙂
    Имах предвид следното с препоръката си: по-пълно запознаване с предисторията на теософското и на антропософското движение. Щайнер, например, е имал период в живота си, когато възгледите му (официално споделени от него самия) са били на 180 градуса от тези в улегналата му възраст.
    Човек трябва да мине през някои неща, за да разбере други. Освен това… Любопитството си ми е силна черта и никога не бих се възпряла да прочета нещо, само защото било опасно. Вярвам на вътрешния си усет. Той ме води към предпочитания и осъзнаване на социални и идеологически тенденции.
    Да не разводнявам темата. Отговорих, за да не остана с едното нацупено: Твоя воля, господине! и Няма пък! 🙂
    Другото, Ради, ми го пиши на лични – какво според теб съм объркала. Аз се досещам за бъдещото сътрудничество на двамата братя…

  26. Стопанина  16.05.2012 г. | 15:20 ч.

    @ Гери

    Груба грешка е да съдиш по себе си за останалите. По твоята логика аз би трябвало да препоръчвам на Вал да си прави окултни експерименти чрез канализиране на ариманически и асурически Същества, защото при мен действията им са временни и без сериозни последствия. И това ми носи ценна информация как работят, какво целят – информация и за собствените ми сили.

    Но ако препоръчам такова нещо на Вал, дали няма да съм отговорен за всичко, което почти със сигурност ще й се случи? Не е нужно да убиеш човек и да изпиташ последствията, за да разбереш, че убийството не е гот. Аналогично мога да отхвърля и аргумента ти, че трябва да минем по пътя на Щайнер, за да станем като него. Напротив! Умните се учат от чуждите грешки.

  27. Захария  19.05.2012 г. | 12:52 ч.

    Някой може ли да помогне и да каже от коя книга е този цитат, който е на края на първата и в началото на втората част от материала?

    Действително много неща съществуват под прага на съзнанието и Духовете на Формата ненапразно са придали определени форми на Природата. Възможно е значението на тези форми да бъде схванато. Те са израз на едно вътрешно същество. И ако станем ученици на Духовете на Формата, ние самите ще можем да създаваме форми, изразяващи това, което живее във вътрешността на Природата и Духа.

    Не мога да го намеря из тези книги от Щайнер, които имам, а ми се иска да прочета повече, по възможност – цялата лекция, от която е този цитат…

  28. Gergana  20.05.2012 г. | 00:38 ч.

    Лекцията я няма на български, май, Захи.
    Иначе е от GА-158 (лекции от 1912-14 г.).
    Има я на немски, тук, на сайта. (…Vieles geht eben wirklich unterhalb der Schwelle des Bewu?tseins vor, und die Geister der Form haben die Formen in die N a t ur nicht umsonst hineingestellt…).
    Намерих я на английски. (…Indeed, many things occur below the threshold of consciousness and the Spirits of Form have not in vain set definite forms into Nature…).

  29. Мислещ  20.05.2012 г. | 17:09 ч.

    Има я на руски, тук на сайта. 😉
    GA 158 – Калевала.doc

  30. Захария  20.05.2012 г. | 17:55 ч.

    Много ви благодаря, Гери и Оги! 😀

    За съжаление немския хич не го чаткам, но с английския и руския все ще се справя някак си. 😉

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.