Антидепресантите: Доказано безполезни, но все пак натрапвани

Гилдията на психиатрите, също както и представителите на здравната система и властите, години наред пропагандират за приемането на антидепресанти. Вместо да се заемат с причините за отрицателни психологични състояния, психиатрите и медицинските лица ви карат да мислите, че единственото средство срещу депресията е хапчето. Въпреки че подобни твърдения са напълно погрешни, малцина биха изнесли истината пред обществото. Защо е така? Може би заради факта, че през 2008 година фармацевтичните продукти в тази сфера реализираха продажби в размер на 14 милиарда долара.

Тези, които натрапват антидепресантите, би трябвало да имат поне един аргумент в тяхна полза, ако тези медикаменти действаха, но хапчетата се оказват напълно неефективни. Всъщност те дори влошават депресията. Агенцията за контрол на храните и лекарствата (FDA) признава, че антидепресантите предизвикват самоубийствени нагласи и така повишават риска от самоубийство.

Prozac: С нова подобрена формула – избелва живота ви. Дали?

Според проучване, базирано на опити с антидепресанти, един от всеки петима третирани със Cymbalta и сродни продукти всъщност може да се почувства по-зле, отколкото при приемането на плацебо. Въпреки доказателствата за връзка между популярни продукти като Prozac и самоубийствата, поне един от всеки десет американци над 12-годишна възраст приема антидепресанти, предписани от лекар.

Наскоро, благодарение на Закона за свобода на информацията (Freedom of Information Act), бяха изискани и предоставени данни, разкриващи как фармацевтичната индустрия е знаела през цялото време, че тези медикаменти не действат. След 30-годишно изследване на плацебо средствата Ървинг Кирш от Медицинския факултет на Харвард изиска непубликувани проучвания, сочещи, че антидепресантите не носят почти никаква полза, докато плацебо доказват ефективност.

Погледнато от такава страна, натрапването на антидепресантите е едновременно ненужно и безотговорно. Дори да бяха ефективни, както продължават да твърдят фармацевтичните картели, оправдавани ли са стотиците негативни ефекти, които причиняват? Наред със замайването, маниакалните състояния, импотентността и самоубийствените нагласи, може би втвърдявате артериите си 400% по-бързо от нормалното.

Вместо да се подлагате на болезнени и ненужни „решения“,
разучете и останалите възможности

Депресията често е резултат от по-дълбок, неразрешен емоционален проблем. Медитацията би могла да ви помогне подсъзнателно да откриете начина за решението му. Състоянието ви може би се дължи на вашия отказ да определите какво ви прави щастливи или нещастни в живота. Разпознавайки правилно какво ви кара да се чувствате по определен начин, може да ви даде силата да отстраните стреса и да се захванете с градивното.

Докато решавате основния въпрос, подберете полезните хранителни съставки. Витамин D, пробиотиците и Омега-3, заедно те помагат да премахнете депресията. Като приемате супер-добавки като турмерик (куркума) и живеете здравословно, ще получите жизненост, сила и успехи.

* * *

Автор: Майк Барет

Източник: Activist Post

Превод: Goodman

Споделете публикацията

Google1

За Goodman

goodman@otizvora.com | Преводач на свободна практика за „От Извора“. „И понеже беззаконието ще се умножи, у мнозина ще изстине Любовта.“

Всички публикации

21 коментара за "Антидепресантите: Доказано безполезни, но все пак натрапвани"

  1. GT  27.02.2012 г. | 14:49 ч.

    Виж сега, пълното отричане на антидепресантите е някакво безумие .За това ,че имат странични ефекти не може да става и дума за спор ,но да се отхвърлят напълно не е сериозно.Не че искам да ги рекламирам ,но съм свидетел как хора са излизали от много тежка депресия и то за кратко време , благодарение на SSRI медикаменти.

  2. Виолета  27.02.2012 г. | 15:23 ч.

    Предписаните ми антидепресанти,замених с гледане на слънцето.Ефекта е изненадващо добър.Освен това безплатен,приятен и без вредни странични въздействия.Изисква се само търпение.:)

  3. inranxan  27.02.2012 г. | 16:46 ч.

    има случаи когато някои антидепресанти помагат…исключая изброените…те далеч не са 1 и 2 …например човек които не иска да има нищо общо с духовните практики при един силен емоционалин срив единствената алтернатива са му някакви хапчета – далеч не ги защитавам защото и аз съм им противник но съм виждал и че помагат …понякога човек не може да се успокои от нищо….тогава е оправдано мисля да се приложат и лекарства…
    медитация при силно вътрешно вълнение не може да се прави само да поясня…

  4. Стопанина  27.02.2012 г. | 17:16 ч.

    @ inranxan

    например човек които не иска да има нищо общо с духовните практики при един силен емоционалин срив единствената алтернатива са му някакви хапчета

    Нежеланието да има нещо общо с духовните практики може да се окаже главната причина за емоционалния срив. Прочети внимателно тази лекция, в която е обяснено как, ако не се търси съзнателно духовното, то идва по заобиколни пътища, но може да се деформира, което води до болести на физически план и до емоционални сривове на астрален план.

    С хапчетата третираш само симптомите, но не и първопричините. Точно това е и темата на статията. Хапчетата носят усещането за временно облекчение, но не решават проблема, а го потискат. И рано или късно, проблемът пак се появява, като може да се появи и под много по-тежка форма, а не само като депресия или потиснат стрес: така идва и ракът.

    медитация при силно вътрешно вълнение не може да се прави само да поясня…

    Абсолютно не съм съгласен с „пояснението“ ти. Медитация може да се прави всякога. Дори опитът за медитация е форма на медитация. Не е задължително с медитация да ходиш в Нирвана. Медитация има и тогава, когато просто съсредоточаваш мислите си върху въпросите: „Какъв ми е проблемът? Защо съм нещаст(ен/на)? Какво би ме направило щастлив(а)?“

  5. inranxan  27.02.2012 г. | 17:35 ч.

    за първия отговор да – така е абсолютно , но това не изключва казаното от мен
    за второто за медитацията…. – какво означава медитация – потапяне под повърхността на съзнанието…..когато е развълнувана повърхността просто не можеш да се потопиш ,защото вълните държат отгоре съзнанието…

  6. Стопанина  27.02.2012 г. | 17:51 ч.

    какво означава медитация – потапяне под повърхността на съзнанието…

    Има много видове медитация и целият ти аргумент се гради върху изтъкването на само една от формите и пренебрегването на всички останали. Да задържиш възможно мисълта си върху представата за един молив и размишленията върху него – дори това е форма на медитация, която не зависи от никакви вълнения и подсъзнания.

  7. inranxan  27.02.2012 г. | 18:07 ч.

    това се опитах да кажа средностатистически силно развълнуван човек не е в състояние да задържи съзнанието си на каквато и да е форма на медитация ума му ще се мята насам и натам докато не се успокои…мисля ,че просто не можеш да допуснеш в момента колко силно може да се развълнува човек…

  8. Goodman  27.02.2012 г. | 21:05 ч.

    След 30-годишно изследване на плацебо средствата Ървинг Кирш от Медицинския факултет на Харвард изиска непубликувани проучвания, сочещи, че антидепресантите не носят почти никаква полза, докато плацебо доказват ефективност.

    Inranxan и GT,
    горното изречение е много подходящо за медитация. Концентрирайте мислите си върху него за около 5 минути. Така медитирайки може и да го проумеете. Ако не ви действа, пийте едно малко. Гаранция, че ще ви отпусне. Само дето не го наричат антидепресант.

  9. Аноним  27.02.2012 г. | 21:45 ч.

    Страхотна статия – напълно подкрепям, че антидепресантите трябва да се избягват на всяка цена.

    Искам да предложа една корекция към превода на последното изречение – подправката „turmeric“ на български е известна като „куркума“.

  10. Dani  27.02.2012 г. | 22:03 ч.

    не можеш да допуснеш в момента колко силно може да се развълнува човек…
    Разбирам за какво говори Инранхан, аз самата съм имала моменти на лудост(естествено не се гордея с това), но се стига до там, че нямаш трезва преценка.
    Днес говорих с позната която сподели съвсем тривиални проблеми и аз и казвам по спокойно така ще си навлечеш по голяма беля. Тя ми отговаря, знам, ще умра, но немога да се спра.
    До такава степен може да се стигне, че да не може да съобрази да седне и да изпие чаша мляко. И още по лошо е когато е затворен човек не споделя и един ден избухва в някоя крайност.

  11. Светльо  27.02.2012 г. | 22:23 ч.

    Една позната психоложка дава следния пример. Все едно в един гардероб постоянно захвърлям едрехите си (проблемите). Хвърляме, затваряме гардероба, хвърляме – затваряме и така докато се препълни, е да ама след последната захвърлена там дреха (проблем) – всички дрехи (проблеми) ни се стоварват на главата – накуп!

  12. Dani  27.02.2012 г. | 22:40 ч.

    Това, че разбирам, не значи, че съм съгласна с антидепресантите, лично не съм вземала, а са ми препоръчвани, винаги съм била с нагласата, че ще се справя и съм се оправяла. Имам примери и с други болести, зависи какво и как мислиш.

  13. Val  28.02.2012 г. | 00:27 ч.

    Точно мисълта е, която утихва всякакви емоции. Хващаш ги, разглеждаш ги, анализираш ги, разбираш ги и ги овладяваш. Може да ти отнеме години, може да стане и за секунди. Не е трудно, а е въпрос на избор.

  14. Georgiev  29.02.2012 г. | 00:04 ч.

    Моето мнение е, че статията е доста генерализираща. Както е вярно, че „… доказателствата за връзка между популярни продукти като Prozac и самоубийствата, „, така и не е вярно, че „че антидепресантите не носят почти никаква полза, докато плацебо доказват ефективност.“
    Биохимията на мозъка е тънка работа и при определени разтройства на жлезите произвеждащи серотонин, мелатонин и прочие-не можем с медитация да оправим проблемите.
    Според мен има наистина медикаменти находки и много парично ориентирани микстури от отрови или откровени боклуци. Като потърпевш-аз и мои близки, съм бил свидетел и на двете

  15. Радосла Йорданов  04.03.2012 г. | 11:12 ч.

    Сторед мен, да твърдим, че нещо извън нас може да оправи дисхармонията в нашето тяло, докато ние самите сме напълно безсилни срещу нея, е нещо, което не разбирам как успява да се възприеме като вярно. Има много описани случаи, когато психически разстройства прерастват във физически. Ето как настроението влияние върху тялото. И щом е възможно в едната посока, би трябвало да е възможно и в другата. Ако човек се постарае да придобие правилното настроение на съзнанието, би трябвало това хармонизиращо състояние да се отрази положително и на тялото. Всички лечебни сили са в нас и могат да бъдат активирани от нас чрез определена подготовка. Външните средства, които в момента ползваме, спомагат тези сили да бъдат събудени. Но като цяло, в по-голямата си част, медицината, по начина, по който я познаваме днес, е един голям мързел. По-удобна е, но само за момента и единственото нещо, което прави, е да руши. Както компютрите в днешно време, мислим си, че много ни помогат, но единственото нещо, което правят е да спомагат за деградирането на човешките възможности. Така и лекарствата, вместо да работим за премахването на причините за нашите болести, чиито корени разбира се, не са на физическо ниво, а много по-дълбоко, ние с едно хапче премахваме техните симптоми за известно време и отлагаме проблема, но не го разрешаваме. По мое мнение, психическите разстройства са нещо абсолютно нормално в епоха на духовна слепота и отрицание, защото човешкия дух не може да се проявява правилно, не може да намери смисъл в Битието, което без светлина, се превръща в непоносим хаос, ад.

  16. Стопанина  05.03.2012 г. | 01:37 ч.

    @ Радосла Йорданов

    За втори път повдигам въпроса, защото наистина не разбрах първия път: Нарочно ли си пишеш така името от доста време насам?

  17. Виктор  07.03.2012 г. | 13:50 ч.

    Дересията е неизбежна в пренаселените градове по света. Шум, прах, смог, стрес, недоспиване, обездвижване, липса на личен живот ( от работа – вкъщи, от вкъщи – на работа, в почивните дни сън и напиване с цел моментна забрава и бягство от ужаса на всекидневието) – всичко това изтощава психиката, затрупва я с отпадъци и я задушава под пластове тиня – гняв, напрежение, фрустрация и какво ли още не. Следва апатия, после депресия. Едни съумяват да се спасят с медитация( временно върши работа ), други ходят на уикенд екскурзии, трети пият до забрава. Но адът в който живеят си остава. Представете си какво би било да почивате не 2, а 5 дни в седмицата. Сами ще разберете корена на проблемите .

  18. Радослав Йорданов  10.03.2012 г. | 15:28 ч.

    Стопанина
    @ Радосла Йорданов
    За втори път повдигам въпроса, защото наистина не разбрах първия път: Нарочно ли си пишеш така името от доста време насам?

    Късно отговарям, но нямах компютър за известно време. Не, не го пиша така нарочно. Преди публикация, името ми е изписано правилно в съответното поле. Не разбирам от къде идва грешката.

  19. uncnown  10.03.2012 г. | 23:59 ч.

    Аз един път съм използвал антидепресанти за няколко дни,почина майка ми преди няколко години и пих ксанакс 3-4 дена.Движиш се като дрогиран,не ти пука за нищо.Спрях ги след като за малко не ме сгази трамвай,не го видях :lol::lol: Не смятам да повтарям тази грешка пак.

  20. Goodman  12.04.2012 г. | 18:58 ч.

    Скромна глоба в размер на 1,1млрд. (един МИЛИАРД!) долара, заради хапченце:
    http://www.investor.bg/sasht/337/a/globiavat-johnson–johnson-s-11-mlrd-dolara-zaradi-marketing-na-lekarstvo,132977/

  21. zaharia  24.09.2013 г. | 15:36 ч.

    http://www.alternet.org/personal-health/how-our-society-breeds-anxiety-depression-and-dysfunction?paging=off
    How Our Society Breeds Anxiety, Depression and Dysfunction

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.