Синята коалиция начело с Костов лобира за шистовия газ

Синята коалиция поиска парламентът да препоръча, а правителството да внесе законодателни промени, с които да се отмени забраната върху проучването и добива на шистов газ у нас по метода „хидравлично разбиване“.

Десните депутати са внесли проект за такова решение, съобщи пред журналисти съпредседателят на парламентарната група Иван Костов. […] В него се казва, че досега няма научни доказателства за опасността или вредата от проучванията на шистов газ.

Източник: Vesti.bg

* * *

Бърз коментар: Точно така, прави са хората. Досега няма научни изследвания, финансирани от Шеврон или друга корпорация в тази индустрия, които да работят против интересите на индустрията. Всичи останали научни доказателства са категорични, че фракингът е причината кладенците на хората да експлодират, домовете им да се люлеят от земетресения, животните им да губят козината си, а самите хора да ходят с обриви като прокажени.

Предлагам Иван Костов, който е прочут, наред с всичко друго, и с разговорите си с теменужките, да полее любимите си цветя с водата, използвана при фракинга. А след това, ако оцелеят, да ги пита как се чувстват след химическото очистване.

Изобщо предлагам всеки, който лобира за шистовия газ, да изпие само една чаша вода с въпросните съставки, забранени за използване дори по време на война по линия на Женевската конвенция.

Определено това ще реши проблема! Гарантирам, че повече няма да се чува глас „за“ шистовия газ. Ще бъде гробовно мълчание.

Споделете публикацията

Google1

За Стопанина

is@otizvora.com | Иван Стаменов — Стопанина пише статии на политически, здравни, развлекателни, исторически и духовни теми. От 2016 г. поддържа „От Извора“, като се издържа от дарения на читателите. Превежда статии, книги и непубликувани досега антропософски лекции. Подкастър и издател на други автори.

Всички публикации

25 коментара за "Синята коалиция начело с Костов лобира за шистовия газ"

  1. Владимир Нейчев  02.02.2012 г. | 18:44 ч.

    Моля коригирайте статията – предложението е САМО ЗА ПРОУЧВАНЕ!
    Не става дума за добив. Проучването за шистов газ се прави със същите сондажи, с които се проучва толкова години у нас за нефт и газ. Те не са опасни като технологията за добив.
    Има становище на БАН, можете да го потърсите, или ако желаете мога да ви го пратя сканирано.
    Така написана статията в прав текст обвинява Синята коалиция и Иван Костов персонално в лобизъм, мисля че е доста подвеждащо.

  2. Стопанина  02.02.2012 г. | 18:53 ч.

    Статията е умишлено така написана, защото обвинявам въпросните лица в лобизъм. Освен това ги обвинявам в лъжа, че нямало данни за вредите от „проучванията“. Една компания спокойно може да си „проучва“ 10 години, докато реално добива и изнася. Нищо няма да коригирам, защото не е необходимо:

    1. Проучването е безсмислено, ако не цели добив.

    2. Не е вярно, че при проучването не се използва фракинг. Използва се при хоризонталното разбиване.

  3. Владимир Нейчев  02.02.2012 г. | 19:14 ч.

    Значи целите не да информирате, а да манипулирате, Така написана статията реално е лъжа.
    Защо не публикувате също така становището на учените ни от БАН? За втори път ви предлагам да ви го изпратя.
    Хубаво е също така да е ясно кой е Стопанина, аз се представям с името си!

  4. Емо  02.02.2012 г. | 19:27 ч.

    1. Проучването е безсмислено, ако не цели добив.
    2. Не е вярно, че при проучването не се използва фракинг. Използва се при хоризонталното разбиване.

    Защо не коментира това?

    И един въпрос и от мен:
    Защо да питам пък точно БАН за каквото и да било? Някакъв авторитет ли трябва да са ми?
    Колко време писаха, че българите са тюрки? Сега последно какви ни изкараха – иранци и още не знам си какви…
    Толкова за БАН и тяхното „експертно“ мнение.

  5. Стопанина  02.02.2012 г. | 19:42 ч.

    Първо, за това писмо ли говорим:

    Учените от Геологическия институт при БАН не биха могли да се ангажират с аргументирано експертно мнение относно технологията „хидравлично разбиване“, като правило това са високи технологии, фирмена собственост, е записано още в заключение – текст, който Петър Курумбашев (КБ) цитира, за да обори мотивите на десните за отмяна на забраната. Източник: Вести

    И да не стояха така нещата, мнението на БАН не струва и пет стотинки тука. Образовай се от хора, които имат реален опит с фракинга и шистовия газ. Има си цял раздел на сайта:

    http://www.otizvora.com/tag/fracking/

    БАН трябва да се учат от това, което ние знаем, а не обратното – ние за пореден път да научаваме, че те нищо не знаят и говорят, колкото да отчитат присъствие.

    Второ, за нищо не съм манипулирал. В момента се изявяваш само като голословен сеяч на съмнения.

    Трето, името ми е добре известно на всеки, който си е направил труда да потърси из сайта: Иван Стаменов.

    Четвърто, в коментара към новината горе спестих нещо, но сега ще го кажа. Лобизмът на Костов не се различава по нищо от лобизма на тези, срещу които уж опозиционира. Както Трайчо Трайков, така и Иван Костов излизат с аргумента, че от шистовия газ ще се решава стандартът на живот и едва ли не бъдещето на българите.

    Е, аз пък казвам, че който мисли по този начин – НЕЗАБАВНО трябва да се скрие от политическата сцена и от общественото пространство. Немедленно и без право на обжалване. Защото ако икономическото благоденствие наистина зависи от шистовия газ, една гнусна лъжа, тогава нека си назначим изпълнителния директор на Шеврон за премиер! И тогава Костов, Борисов, Трайков и друга подобна продажна измет просто не ни трябват. Ще си спестим лобито и ще плащаме данъци направо на господарите.

    Как ти се струва тази идея?

    Пето, имаш шанс да допринесеш с нещо съществено за една дискусия. Ако смяташ да ме атакуваш личностно, след като вече ми знаеш името, с голи обвинения и с голо адвокатстване на Костов, отсега да си знаеш, че ще оттечеш по каналния ред. Аз съм почти сигурен, че така ще стане, но все пак знай: давам ти последен шанс. Използвай го разумно.

  6. Transform  02.02.2012 г. | 19:49 ч.

    Fracking: The Dirty Truth in North Dakota

    Не вярвам на „науката“, която твърди че нямало проблем, при всичко което се случва в резултат на фракинга. Не вярвам и на „експертите“ на корпорациите, които твърдят че всичко е наред, но отказват да пият от „газираната“ вода. Не вярвам на потайността на правителствата, на послушните медии и на лобистите, които се оправдават с геополитически интриги.

  7. Владимир Нейчев  02.02.2012 г. | 20:07 ч.

    ПЪРВО (за да ги карам по вашето броене)
    Вярно е, така пише в заключението, което обаче се отнася до добива, а не до проучването. Нека и аз да цитирам:

    Научният съвет на Геологическия институт при БАН изразява следното становище:
    – подкрепя извършването на проучвания за установяване на ресурси ……
    – проучвателните сондажи по същество не се различават от традиционното проучване за нефт и газ
    – досега няма доказателства за опасност или вреди от ПРОУЧВАНИЯТА за шистов газ (курсивът мой)

    Що се отнася до Геологическия институт, той се ползва с много добро име, не от типа „академични старци“. Не знам Вие какво образование имате в тази сфера, та си позволявате да ги оценявате. Аз съм IT, така че предпочитам да повярвам на специалисти.
    ВТОРО Да, сея съмнения по отношение на достоверността на статията. Това лошо ли е? Предвид другата Ви статия относно АСТА не би трябвало да се приема за упрек!
    ТРЕТО Днес за пръв път попадам тук, прочетох 3-4 статии. Тази ми се струва подвеждаща, поинтересувах се за името, за да проверя дали не сте партийно обвързан – за да мога пък аз да си правя изводи.
    ЧЕТВЪРТО Имате си мнение, дали съм съгласен или не, няма никакво значение. Демокрацията се състои в това да уважаваме ПРАВОТО на мнение. Що се отнася до лобизма – съгласен съм, той е гнусен независимо кой и за какво лобира. Апропо, това е една от целите на движението Окупирай – забрана на лобизма като източник на политическа корупция.
    ПЕТО Мисля, че допринасям за дискусията, защото се противопоставям на едностранчиво представяне на нещата, и практически – на лъжата в първия абзац „да се отмени забраната върху проучването и добива“. Без добива, това е истината!

    Личностни нападки не са ми в стила. Нито съм „адвокат“ на Костов, Борисов Трайков или когото и да е.

    Изненадан съм обаче от агресивното ви отношение, едва ли ще посетя повече Вашия сайт.

    П.С. Тъй като не се познаваме лично, все пак да Ви напомня, че е редно да ползвате учтивата форма на обръщение, дори да не сте съгласен с опонента.

  8. Стопанина  02.02.2012 г. | 20:18 ч.

    Нейчев, обърни внимание, че под текста стои източник. Това за добива е от източника. Нямам право да променям оригиналния текст, защото именно това би било манипулация! Ако понякога си позволявам стилистични или правописни промени на чужд текст, това в никакъв случай не трябва да променя смисъла на първообраза. Нарича се професионална етика, независимо дали съм симпатизант или опонент на дадена медия.

    Ако имаш възражения относно думата „добив“, обърни се към vesti.bg. В моя коментар тази дума не се използва. И да я бях използвал, както вече отбелязах, проучването има смисъл само при намерение за добив.

    * * *
    И друго, като ще си хвърляш вярата на мними експерти, поне ги чети внимателно. Ето какво пише наша геоложка – също включила се в лобистката кампания:

    „Без да влизам в технически подробности ще кажа, че едно проучване за шистов газ в началото и в голямата си част се прави по конвенционален начин – с вертикалното сондиране, при което сондажът се укрепва с цимент, с геофизични изследвания, които дават обема на находището и неговата перспективност. Накрая идва хоризонталното проучване, което вече ще използва хидравличен удар.Източник

    Дори при проучването се прилага фракинг. Казано в прав текст от любимите ти български геолози, които са виждали фракинг само на хартия. Те много добре знаят, че фракингът е задължителен за хоризонталното разбиване. Затова в писмото, което пусна, се казва, че проучвателните сондажи „по същество“ не се различавали от конвенционалните. Да, „по същество“ не се различават. Но „в подробностите за хоризонталното разбиване“ вече идват съществените разлики.

    В предишния коментар ти дадох материали да четеш и данни от хора, които имат практически опит с проучванията и/или добива. Включително коментари и признания от хора, които са работили десетилетия в тази индустрия.

  9. zales_  02.02.2012 г. | 21:25 ч.

    ГМО,
    ФРАКИНГ,
    ПРЕДАТЕЛСТВО,
    ОБСЛУЖВАНЕ НА ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ,
    СРЕБРОЛЮБСТВО,
    ДУШЕВНА ТЪМНИА,
    ПРЕДАТЕЛСТВО.
    Кое от по- горе изброеното не е вярно за съвремените ни политици и за цитирания гении затрил реакторите на АЕЦ Козлодуй ?!

  10. Светльо  02.02.2012 г. | 21:32 ч.

    Световната компания Шеврон с безупречна репутация осъдена да заплати 18 млрд. долара за мизериите които направи в Еквадор. Само тази лампичка Нейчев е достатъчна да ти светне под шапката, че каквито и опити да се опитват да направят за проучване или добив са аболютно опасни и съответно неприемливи за нас!

  11. Светльо  02.02.2012 г. | 22:33 ч.

    Едно много добро, кратко, точно и ясно видео по темата

  12. Ангел  02.02.2012 г. | 23:32 ч.

    Нейчев, грешиш за „проучването“.
    Единственият начин да се проучи находище, което ще се разработва с хоризонтално разбиване, е посредством хоризонтално разбиване.
    Разликата между добив и проучване е само в броя сондажи.

    Факти за хидравличното разбиване – Франция го забрани, Великобритания го спря, а Германия пищи.

    За разлика от нашите „експерти“, Тони Инграфеа от специализираната „разбиваща“ група в университета Корнел работи с големи газодобивни компании, използващи „фракинг“. Лекцията му за добива на шистов газ във формацията Марцелус е в спокоен и обективен стил без фанатизиране и други глупости – гледайте я, полезна е:
    http://coudynews.com/local-news/prof-anthony-ingraffea-speaks-on-marcellus-shale-gas-play/

    В момента я превеждам, така че ще има и субтитри по някое време…

  13. Пенчо Кубадинов  04.02.2012 г. | 18:08 ч.

    Преди доста време – може би десетина месеца – четох едно интервю с наш геолог, възрастен човек. Запомнил съм 2 неща, които той каза – 1)че земните недра на България са проучени много добре – започнато е още отпреди ВСВ от германците и т.н. 2) шистите, които ги има в нашата земя не съдържат газ който да си струва разходите по добиването. Това би трябвало да реши въпроса, но пък тлъстите комисиони на Борисов, Трайков, Костов и цялата свинска компания?!?
    Великият Ловец

  14. Радослав Йорданов  08.02.2012 г. | 09:14 ч.

    Българи , знаете ли накъде отивате? – разговор с посланика на Руската Федерация в Република България, Юрий Исаков

  15. Стопанина  08.02.2012 г. | 09:47 ч.

    Съгласен съм с посланика, както и с вчерашното изявление на персиеца.

  16. Светльо  08.02.2012 г. | 10:30 ч.

    Аз също го четох тази сутрин. Абсолщтно съм съгласен с Юрий Исаков и с посланика на Иран. Колко елементарни въпроси към българите задават и двамата. Дано повече хора си ги задават и най-вече да намират отговорите!

  17. Gergana  08.02.2012 г. | 13:21 ч.

    Светльо
    Аз също го четох тази сутрин. Абсолютно съм съгласен с Юрий Исаков…

    Нали сте наясно, че такъв ползотворен разговор, за съжаление, не се е състоял? Де да беше.

  18. Тракиец  08.02.2012 г. | 13:33 ч.

    Всичко написано на тази страница е художествена измислица и не отговаря на действителността.
    Съвпадението с реални събития, свързани с дей- ствително съществуващи субекти и обекти, носещи същите имена както героите в изложените писмени текстове е случайно и неволно. Всеки читател и посетител на тази страница приема безусловно гореизложеното.
    Читателите са единствените, които носят отговорност, за това как приемат информацията от художествените измислици. Никой няма право да я разпространява (информацията), тълкува и внушава като истинна. http://neverojatno.wordpress.com

  19. Радослав Йорданов  08.02.2012 г. | 20:12 ч.

    Gergana

    Светльо
    Аз също го четох тази сутрин. Абсолютно съм съгласен с Юрий Исаков…

    Нали сте наясно, че такъв ползотворен разговор, за съжаление, не се е състоял? Де да беше.

    Хахаха, ее найстина лии?! xD Толкова хубаво беше. 😀 Ааа, напълно ме метнаха. 😀

  20. Светльо  18.02.2012 г. | 15:37 ч.

    Една твоя колежка, Стопанино, която заслужава внимание – Калина Андролова, не знам да ли си я слушал, но има наистина впечетляващи коментари по БНР

  21. Gergana  18.02.2012 г. | 15:45 ч.

    Браво, Светльо, изравяш хубави работи.

  22. Светльо  18.02.2012 г. | 16:50 ч.

    Гери благодаря! То много малко светли лъчи има в медийната ни тъма, та се забелязват:)

  23. Стопанина  20.02.2012 г. | 14:32 ч.

    „Шеврон“ спонсорира държавен прием за 3 март в посолството ни във Вашингтон, съобщиха от ВМРО.

    Войводите са получили копие от официалната покана за приема. Най-отдолу стои логото на „Шеврон“ заедно с още три компании. ВМРО определят това за скандално. Българското външно министерство трябва да отговори на въпроса допустимо ли е емблеми на компании да стоят редом с държавния герб, питат от централата на партията.

    Според ВМРО е недопустимо точно тази компания да спонсорира официална държавна проява – при положение, че върху нея тежат съмнения за лобистка намеса в политическия процес на България.

    Припомняме, Шеврон е компанията, която трябваше да дупчи за шистов газ у нас.

  24. Светльо  20.02.2012 г. | 16:04 ч.

    Освен логото на Шеврон, от ляво можете да видите и друго на подобна компания. Може и тяхна да е не знам, но са съшите мизерници – Трансатлантик Петролиум. Направо е скандално, но то кое ли не е в милата ни Татковина.

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.