Ретроспекция на „лошата“ 2011 г.: Мракът тепърва се разстила…

Преди Рождество Христово и преди Нова година е време за задължителните пожелания и традиционните ретроспекции на изминалите 12 месеца. Няма да се цепя от колектива – в този подкаст предлагам кратко изброяване на събитията, класирани като водещи за 2011-а от корпоративните медии. Коментарите ми обаче към тези хитови новини са всичко друго, но не и политически коректни…

Както стана обичайно за последните няколко години, точно в дните преди Рождеството на Светлината, от черните братства ни организират по някакво шоу, което да помрачи коледното настроение и да послужи като аперитивче към горчилките за идната година. Поне засега няма инсцениран терористичен акт, но за сметка на това се вихри див тероризъм, какъвто нямаше да има дори талибаните да бяха превзели Вашингтон, Брюксел и Народното събрание на софийските жълти павета.

Дали в часовете преди Бъдни вечер трябва да говоря такива неща? Едва ли може да се даде еднозначен отговор. Приемете, че пускам този подкаст точно в деня преди Бъдни вечер, тъй като в него става дума за навечерието на предопределените мрачни бъднини за човечеството. А къде е Христос в цялата работа? Навсякъде! Само Христос може да ни извади от батака. Как? Повече за това в следващата публикация на „От извора“. Очаквайте я точно на Коледа!

* * *

„Мракът тепърва се разстила“
(MP3, 25:04 мин., 21 MB)

Споделяне на публикацията

Google1

За Стопанина

is@otizvora.com | Иван Стаменов — Стопанина пише статии на политически, здравни, развлекателни, исторически и духовни теми.
От 2016 г. поддържа „От Извора“, като се издържа от дарения на читателите.
Превежда статии, книги и непубликувани досега антропософски лекции. Подкастър и издател на други автори.

Всички публикации

27 коментара за "Ретроспекция на „лошата“ 2011 г.: Мракът тепърва се разстила…"

  1. Иван  24.12.2011 г. | 00:55 ч.

    И според мен много бързо започнаха да се случват нещата.Вече действат направо,без предварително да манипулират обществото с цел одобрение.Баба Ванга е казала че осмия ще дойде 8 години след смъртта и.Възможно е тогава да е станал известен за хората ,а не тогава да се е въплътил.Папата се качи на престола точно 8г. и 8м. след смъртта на Баба Ванга,той е идеален за подписването на мира на планетата.

  2. Тим  24.12.2011 г. | 08:02 ч.

    И все пак имаше време да се случи това гадно събитие преди настъпването на 24ти – Обама е подписал NDAA точно на 23ти, по американското време.

  3. Емо  24.12.2011 г. | 17:36 ч.

    Да изкажа и аз в какво виждам разстилането на мрака.
    Все повече и повече хора се откъсват от „отживелиците“ на мисленето в „полюси“, така те изживяват една псевдодуховност според мене.
    Тиумфа на Мрака ще бъде когато хората масово кажат:
    – Няма добри и зло. Ние казваме кое как да бъде!

  4. Емо  25.12.2011 г. | 13:43 ч.

    Човек все още работи върху тази несъзнателна трансформация на физическото тяло, върху развитието на своята Съзнателната душа. А в най-близко бъдеще едни духовни Същества, известни под името Асури, ще пропълзят в Съзнателната душа, като по този начин ще имат достъп и до човешкия Аз, до Егото. Защото Азът осветява Съзнателната душа. Асурите са изостанали Същества от йерархията на Архаите (Духовете на Личността). Те са Същества, които вместо да подтикват човешкия напредък към независимост, го подмамват към груб егоизъм. Асурите ще породят зло с много по-голяма сила, отколкото беше пораждано от Сатанинските сили (на Ариман) в Атлантската епоха или от Луциферическите Духове през Лемурийската епоха.

    Още не съм прочел цялата лекция на Щайнер и ето отговорът на това което се опитвам да си обясня. Изглежда и други са разсъждавали върху това 🙂
    Тези плевели се сеят в момента! Сега.
    Изсипва се една фалшива духовност, в която се крие стемежът към свръх Его.

    Човекът ще се самообожестви и в своята арогантност няма да се пита „Кое е Добро и кое е Зло? Как да ги различа?“. А вместо това направо ще си казва „Аз определям кое е Добро и кое е Зло!“…
    И от там вече новите беди, като последствия, ще „надградят“ над старите и ще стане едно…

  5. Мио  25.12.2011 г. | 17:16 ч.

    В по-горния, първи коментар от 24.12., Емо посочва изключително точно какво характеризира триумфа на мрака.Същото мисля.

  6. Елтимир  25.12.2011 г. | 17:49 ч.

    Това трябва да се чуе от повече хора. Чудесен анализ! Пуснах линк в последната тема от моя сайт:
    http://eltimir.ucoz.ru/news/cenzurata_me_razveseli/2011-12-25-2629
    Колкото повече хора почнат да се измъкват от влиянието на Системата, колкото повече хора започнат да мислят самостоятелно, толкова повече Системата ще отслабва. И толкова по-малки ще бъдат шансовете на Злото за обземе света.

  7. Елтимир  25.12.2011 г. | 18:36 ч.

    Това за банките си е жив закон за защита на кърлежите. Взех, че написах едно фейлетонче. Фактите трябва да стигнат до всеки и всеки да разбере в какъв абсурд живеем. Във фейлетончето поставих линк към тази страница. Нека всеки сам да чуее и сам да се убеди:
    http://eltimir.ucoz.ru/news/zakon_za_zakrila_na_krlezhite/2011-12-25-2630
    А ние, нормалните хора трябва да преодобеем своите различия и да бъдем единни в битката срещу Мрака. Просто нямаме друг избор.

  8. Стопанина  25.12.2011 г. | 20:19 ч.

    @ Елтимир

    А ние, нормалните хора трябва да преодобеем своите различия и да бъдем единни в битката срещу Мрака.

    Има нещо, което много ни различава в отношението и борбата с мрака. И докато не преодолееш омразата си към мрака, остро се разграничавам от теб.

  9. Ivan  25.12.2011 г. | 22:01 ч.

    Стопанино, искам да те попитам, ти можеш ли да пътуваш астрално?
    Имаш ли развити свръхспособности?

  10. Елтимир  26.12.2011 г. | 08:00 ч.

    Грешиш, Стопанино. Не го мразя. За мен Мракът е нещо чуждо, което в никакъв случай не искам да допусна до себе си. Така, както се стремя да не допускам до себе си и внушенията на Системата. Същият стремеж да не допускаш Системата да те обсеби видях и в теб, и това ме радва. Не е нужно да мислим еднакво, нито да сме на едно и също мнение. Достатъчно е да мислим със собствените си глави. Тогава не друго, а обстоятелствата ни превръщат в съюзници.
    Извинявам се за печатните грешки в предишния коментар. От зрението е, вече виждам трудно и с очила. А пък вечер става съвсем зле. Казват, че е от ЕГН-то.

  11. Миро  26.12.2011 г. | 11:43 ч.

    чувствам се специален, мен картите ми ги пращат в пощата 🙂
    а от няколко месеца отново Чейс ми пращат чекове за да „…купете си каквото искате, или премстете баланс от друга карта“. С такива ме заливаха преди кризата и изведнъж секнаха, сега пак. Огладнели са

  12. Стопанина  26.12.2011 г. | 13:27 ч.

    @ Елтимир

    От години следя работата ти. Имаш много омраза към черните братоци, която се проявява в злоречие – по една много неприятна дума на всяко второ изречение. И по нищо не личи да имаш разбиране защо е дадена тази власт на злото, защо е допусната свише… Хубавото е, че това е поправимо, независимо на каква възраст си.

    Казваш, че мракът ти е чужд и не искаш да го допускаш в себе си. Бих казал: не познаваш мрака в себе си – всеки има мрак – а понеже не го познаваш, не можеш да го контролираш. Не се противи на злото – изобличавай го, заобикаляй го, най-добре опитвай да го преобразуваш в добро, но не го мрази: ограничи злоречието по негов адрес.

    Злото е велика сила.
    Впрягай я да служи за добро.

  13. Елтимир  26.12.2011 г. | 14:26 ч.

    Никой от нас не е съвършен, Стопанино. Допускал съм много грешки през живота си и със сигурност все още допускам. Но се стремя да се усъвършенствам. Поне се стремя, опитвам се, доколкото ми стигат силите. Опитвам се също да прогоня омразата от себе си. Поне правя такива опити, полагам усилия именно в тази насока. Много зло видях през живота си и сега искам да го прогоня от себе си. А със Злото ние сме длъжни да се справим. Не заради самите нас, а заради идващите след нас. Заради онези малките, които още нищо не разбират. Вярвам, че те заслужават по-добра участ от онази, която им готвят така наречените политици.

  14. Vladimir Pomakov  26.12.2011 г. | 16:41 ч.

    Здравей Елтимире,
    Безнадежден спор е това с Иван Стаменов! Той е непоправимо увреден – дали случайно или той си го е избрал е важен въпрос по принцип, защото трябва да определи и отношението ни към него. И понеже този мой постинг ще бъде незабавно изтрит – виж предупреждението по-долу – „…одобрение и строга модерация…“ (това говори ли ти нещо?) ще ти пиша на твоя сайт.
    Честита Коледа и да те пази Господ от лошо!
    Владо Помаков

  15. Стопанина  26.12.2011 г. | 17:27 ч.

    @ Елтимир

    Много зло видях през живота си и сега искам да го прогоня от себе си.

    Да, започни със злоречието.
    Изобличавай мракобесниците, но не ги ругай.

    Вярвам, че те заслужават по-добра участ от онази, която им готвят така наречените политици.

    Аз пък вярвам и знам, че светът се управлява мъдро. И никой не получава съдба, която да не е заслужил. Злото просто учи по трудния начин, но в крайна сметка ни учи. И по тази причина заслужава поне елементарно уважение.


    @ Помаков

    Радвам се, че се намерихте с Елтимир. Мисля, че ще си допаднете в много отношения, особено що се отнася до изразните средства. Но наистина си общувайте на неговия сайт, а не тук. И все пак трябва да отбележа, че Елтимир си знае недостатъците и както изглежда, е склонен да работи върху тях. Докато, ако има някой, който сякаш е „непоправимо увреден“, това си ти. До доказване на противното.

  16. Елтимир  26.12.2011 г. | 18:02 ч.

    Не, светът не се управлява мъдро. От много време насам не се управлява мъдро. Само че срокът на „немъдрото“, на злонамереното, на кръвожадното и алчно управление изтече. Проблемът е там, че Земята винаги е била и все още е Кръстопът на светове и Сили. Коя Сила ще надделее, в голяма степен зависи и от хората. Съумеят ли да се противопоставят на Системата, съумеят ли да не допуснат тя да ги обсеби духовно и мисловно, хората имат шаенс. В противен случай ще си отидат заедно със загиващата Система. А иначе Помаков греши, ако мисли, че споря с някого. Длъжен съм да кажа своето мнение, длъжен съм да бъда чист пред съвестта си. Но не искам, пък и нямам право да казвам на хората какво да мислят и какво да правят. Това всеки си решава сам.
    Засега само това искам да кажа.

  17. Vladimir Pomakov  26.12.2011 г. | 18:42 ч.

    @Eltimir
    Аче по същество и аз казвам това – споря наистина, но и през ум не ми минава, че мога (или трябва на всяка цена) да убедя някого – напр. Иван Стаменов – да се промени от моите думи – всеки си е такъв, какъвто си е избрал да бъде. Аз съм си материалист и биолог (доколкото мога естествено) и макар да не приемам изцяло дарвинизма/еволюционната теория, особено що се отнася до произхода и развитието на човешките видове/подвидове, не виждам и не съм прочел досега нещо убедително (да не говорим доказващо) относно това учение така че си го приемам със съответните резерви, т.е. въпреки липсата на необорими доказателства, а наличието само на косвени такива, улики… Докато за другите неща, излагани и предлагани тук от „противниковия лагер“ така да се каже – за мен те са си просто въздух и то без налягане…

  18. Gergana  26.12.2011 г. | 20:17 ч.

    Влади, здравей. Честито рождество Христово! Разсъдъчната ти душа е развита, но съзнателната ти е още в зародиш. Ако на това му казваш косвена улика, иронията е пълна, защото това състояние на нещата засяга ПРЯКО Теб. Разбира се, за теб това е голо, безпочвено твърдение. Въздух. Така да бъде. Въздухът е важен елемент (улика) в твоя живот. Всеки си носи кръста.
    Сърдечни поздрави.

  19. Иван Д.  26.12.2011 г. | 20:21 ч.

    Г-н. Помаков вие от кой човешки подвид сте?
    Иначе Честито Рождество Христово!
    Да сте жив и здрав!
    (от противниковия въздушен лагер)…;-)

  20. Елтимир  26.12.2011 г. | 21:03 ч.

    Владо, добре си решил да пишеш в моя сайт, но не мисля, че той е особено уютен за материалисти. Тоест за хора, които вярват в Дарвин и отричат да има Нещо отвъд видимото. И пак повтарям – аз не споря. Отдавна отмина времето, когато спорях. Казвам каквото имам за казване и толкова. Дали някой е съгласен с мен или не, това дори не ме интересува. Вярвам, че имам какво да кажа, знам, че има какво да кажа и ще го кажа. Ако някой си въобразява, че ще ме въвлече в безкрайни безсмислени спорове, още отсега му заявавам, че греши. И тъй като ти искаш факти, то само един.
    През март 1996 година получих перфорация на язвата. В операционната сърцето ми спряло за няколко минути. Онова, за което мнозина пишат – да видиш тялото си под теб, Тунела, това го преживях и никой не е в състояние да ме убеди, че смъртта е край на всичко. Как да бъда материалист след такова преживяване?

  21. Мислещ  27.12.2011 г. | 08:44 ч.

    @Vladimir Pomakov
    …..Докато за другите неща, излагани и предлагани тук от „противниковия лагер“ така да се каже – за мен те са си просто въздух и то без налягане…

    Владо, въртиш-сучеш все едно и също си баеш. Опитай веднъж поне, да се замислиш, да погледнеш навътре в себе си, направи си самоанализ. Погледни се през чуждите очи.

    Тук ще се съглася с Елтимир, който казва:
    …..аз не споря. Отдавна отмина времето, когато спорях. Ако някой си въобразява, че ще ме въвлече в безкрайни безсмислени спорове, още отсега му заявавам, че греши.

    Затова ще цитирам Учителя, той много добре го е казал, но за тези които имат уши да чуят:

    Онзи ученик, който не знае как да учи, ще търси причината за това в околната среда – ще я намери в съучениците си, ще я намери в баща си, който може да не е богат, да няма достатъчно средства, може да я намери и в своето собствено здраве. Може да намери много фиктивни причини, но същинската причина е в самия него. (ВЕНЕЦЪТ НА ЖИВОТА, Лекции пред сестрите, 1917-1932)

    Пазете се от неправилна критика. Пазете се от отрицателни мисли и думи. Не казвай на човека, че нищо не знае. Не казвай, че не може да пее. (ЗАВЕТЪТ НА ЛЮБОВТА, Беседи от Учителя, 1944)

    Всяко нещо си има своето време – всяка мисъл и всяко чувство идват на своето време. За изправянето на мислите и чувствата също има определено време. Само Любовта не се поддава на писани закони. Никой не може да те учи как да обичаш. Любовта се проявява отвътре. Когато дойде в човека, тя започва да го учи. Любовта учи всякого, но нея никой не може да учи. (НАЧАЛО НА МЪДРОСТТА, Лекции пред Общия окултен клас, 1931-32)

  22. Vladimir Pomakov  29.12.2011 г. | 20:08 ч.

    Няма да спорим, човеко! Аз затова казвам по-горе, че всеки си е такъв какъвто си е избрал да бъде. Но ако – да си представим за момент – че в правораздаването се изхождаше от този принцип – кой каквото преживял индивидуално, при това в особено състояние на тялото и ума, да се приема за истинно (а не напр. за халюцинация поради специфичното състояние) – ми то човечеството отдавна да се е свършило!
    Та, аз нали пиша – не вярвам в Дарвин що се отнася до вида/видовете човек/човеци; приемам еволюционната теория с много резерви – и то особено след като прочетох изследването на д-р Асен Чилингиров тук, в „Отизвора“. Но никой не може да ме убеди, че не трябва да базираме възгледите си, възприемането на заобикалящия ни свят, вътрешната вселена която си изграждаме през целия живо, върху факти! Не върху халюцинации, видения, „полети на въображението“ и прочие строго индивидуални и неповторими от другиго изживявания, 100% субективни и поради това уникални! Просто физическият свят в който живеем не се базира на тия усещания и преживявания. Друг е въпросът, дали може човешкият ум да създаде една изцяло нова и уникална среда, която никога и никъде не е съществувала преди и няма да съществува след – но както сам разбираш това е просто недоказуемо! Каквото и да ми говорят Дъновци, Щайнерци и пр. Сега-засега и поне за мен то си е само говорене и нищо повече… (да не се обижда окултната компания тук, моля!) – както виждаме светът такъв, какъвто е нещо съвсем различно от това което разни пророци, ясновидци и прочие ни представят. Аз не случайнао писах преди време (Иван го изтри обаче тоя постинг) че техният Ариман е тук от началото на времето (т.е. органична част от тоя свят!) и няма нужда тепърва да идва…
    Ама карай да е весело!

  23. JJ  30.12.2011 г. | 10:59 ч.

    Привет,
    На материалистичните, твърди и неотстъпчиви възгледи на Владо Помаков бих препоръчал, да се „запознаят“ с поредицата на Божидар Палюшев – Физика на бога.
    Поздрави и весели празници!

  24. Vladimir Pomakov  30.12.2011 г. | 23:20 ч.

    @JJ
    Коя „Физика на Бога“ приятелю? – Те са пет или шест книги все с това заглавие (но ако се не лъжа имаше някаква номерация – „Физика на Бога 1, 2, 3 и т.н.“). Освен това аз поне не мога да приема за нормален учен (а Палюшев нали се представя за такъв?), който излага мисълта си в изречения понякога надхвърлящи 2 печатни страници – т.е. и компутър не може да му хване началото или края, подлога и сказуемото, тезата и антитезата и т.н. Така че за моя скромен ум Божидар Палюшев или си е луд, или е мошеник. Въпреки, че в идеята за „всемирното информационно поле“ (а тя не е на Палюшев!) май има нещо смислено…
    А в момента се „запознавам“ с един труд на съветския дисидент Евгений ГабОвич „История под въпросителен знак“. Много ми пасва на манталитета както му се вика… Препоръчвам я горещо!

  25. Gergana  31.12.2011 г. | 04:55 ч.

    Влади, предизвиквам те тук да определиш допусканията и основните положения на твоята реалност. Ще направя в отговор същото. Да видим дали ще се сработим. Ако съм пропуснала нещо, ще си го призная.
    Поздрави
    ПП Аксиоми и принципи, не повече, моля те.

  26. Gergana  01.01.2012 г. | 00:55 ч.

    ЧНГ!
    с притурка / астрономисана и написана от П. Славейкова 🙂

  27. giordana  01.01.2012 г. | 04:19 ч.

    ЧЕСТИТА НОВА ГОДИНА! Като пожелание към всички вас, ще цитирам Петър Дънов:
    “ Използвайте музиката като велико благо от Бога за доброто на сегашното човечество. Чрез музикалната хармония Божият Дух ще даде на човечеството своите най-красиви форми за постиженията на доброто, справедливостта и разумността.“

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.