Социални инженери планират довършването на семейството

През ноември в парламента се проведе обсъждане на новия проект за Закона за детето. Авторката на проекта доц. Велина Тодорова в отговор на въпрос от присъстващите заявява, че родителите нямат права, а само задължения. Това изказване илюстрира духа, който стои зад законопроекта. Под предлог за защита на „правата на детето“, правата на родителите се отнемат и се дават на държавата.

Без да влизаме в подробни анализи на това творение от над 80 страници, които сами по себе си са вече залог за хаос и правна неяснота, ще споменем само най-драстичните опасности, които ще бъдат въведени за родители и деца, ако този проект се превърне в закон.

Опасностите

1. Материята е вече уредена повече от подробно в следните закони, повечето от тях в сила от 2000 година: Семеен кодекс, Закон за закрила на детето, Закон за защита от домашно насилие, Закон за народната просвета и т.н. Приемането на нов закон е излишно усложняване и на без друго сложната и объркана правна система.

2. Законопроектът предвижда допълнителни бюджетни разходи чрез създаването на ненужни звена и на без друго раздутата държавна администрация. Това е поредното натоварване на българския данъкоплатец с издръжката на държавни органи, чиято полза е не само съмнителна, а напротив – има основания да се смята, че сериозно ще навреди на родителите-данъкоплатци и на техните деца. В условията на икономически срив не е достатъчна Агенция за закрила на детето, та нови чиновници ще създават проблеми на семействата с деца, за да оправдаят заплатите си.

3. Законопроектът съдържа терминология, която е толкова неясна, че административният произвол и държавната принуда в нарушение на правата на родителите, а и на техните деца е неминуем. Например в идеята за защита на „най-добрите интереси“ на детето интересите са дефинирани така, че включват „чувствата и желанията на детето“. Съвсем естествено по-разтеглива категория от чувства и желания няма, дори и вън от правото, и дори при възрастните, какво да говорим за деца? Тази абсурдна житейска и правна логика щеше да е само смешна, ако законопроектът не предвиждаше строги санкции за родители, които не полагат грижи за детето съгласно неговия „най-добър интерес“. Яденето на пица и шоколад и компютърни игри са изцяло в „чувствата и желанията на детето“.

Друго нововъведение в правото е дефиницията на термина „насилие“. Тя включва измислените категории „психическо насилие“ и „друго насилие“, непознати в никакъв закон, писан от мислещи човеци. Насилието за закона е само едно, и то е физическо. Психическото е много тясно дефинирано в Наказателния кодекс и то е свързано единствено със „склоняване към самоубийство“ и дори не се  нарича „психическо насилие“.

„Психе“ е гръцката дума за душа. Душевното насилие е в сферата на недоказуемото, в сферата на духовното, на невидимата реалност на идеите и човешката съвест. Как да се установи такова насилие, особено когато проектозаконът за детето предвижда отнемане на родителски права при „насилие над детето“!? В интерес на истината проектът дава дефиниция на „психическо насилие“, но от това здравият разум никак не се ползва. В категорията спадат „подценяване, подигравателно отношение, заплаха, дискриминация, отхвърляне или други форми на отрицателно отношение“. Не смейте да забранявате на детето си да играе целодневно компютърни игри, защото ще ви отнемат родителските права за „психическо насилие чрез друга форма на отрицателно отношение“.

Още по-безотговорно звучи въвеждането на термина „друго насилие“. Тук давате полет на фантазията си – „насилие чрез телепатия“ може би? Изглежда екстрасенси ще решават въпросите по родителските права.

В дефиницията за „насилие“ авторите на проекта са предвидили не само нанасянето на телесна вреда на детето, но причиняването на всяка болка или страдание. Според проекта, ако майката плесне тригодишната си дъщеря по задните части или ръката, поради непокорството на детето, и това се случи на детската площадка, някой може да подаде анонимен(!) сигнал до социалните. Майката може да загуби родителските права над чадото си, поради „насилие над него“. Проектът не предвижда прокарване на границата между „насилие“ и легитимното право на родителите да причиняват премерена физическа болка с цел дисциплиниране. Така всеки родител може да стане жертва на недобросъвестни свои близки или неприятели, както и на незрелостта и бунта на собствените си деца.

4. Философията на законопроекта е антихуманна, антисемейна и ще разруши разбирането за ролята и ценността на семейството като основна градивна единица на обществото. Пример за това е налагането на „сексуално образование в училищна и ПРЕДУЧИЛИЩНА възраст“ от чл. 29 от този проект. На кое дете в предучилищна възраст е нужно да получава „сексуално образование“!? Вместо да си играе с играчки и да слуша за Мечо Пух, детето ще бъде изложено на всякакви занимания, отнасящи се до пола, които нямат нищо общо с това, което е подходящо за възрастта му. Кой, освен социалните инженери, които искат да наложат нов морал, включително този на свободната „сексуална ориентация“, биха имали интерес от подобно „обучение“? Колко далеч от узаконената и държавно-наложена педофилия е една подобна разпоредба?

Пример

Владимир Буковски, руски дисидент, оплаквайки се от тиранията на политическата коректност в Обединеното кралство, дава следния пример: В часовете по сексуално образование в училищата в Англия, тъй като имаме равенство, пропагандират хомосексуализъм. Обясняват на 6-7-годишни деца, че това е нормално. Ако детето възрази: Мама и татко казват, че е лошо, те му отвръщат: така мислят майка ти и баща ти, а ти опитай.

По Оруел

Ако трябва да обобщим замисъла на новия проект за Закон за детето, той е връщане на времето на социалистическия реализъм, по Оруел, в който децата, родени от майка и баща, и възпитавани от идеологическата държава, ставаха врагове на родителите си. Изправени сме пред поредния социален експеримент със семейството. Без противопоставяне на законопроекта, радетелите на групи със специални интереси тихомълком ще го превърнат в закон. Залогът е спасяването на свещеното и законно право на майката и бащата на грижа, възпитание и семейна обич към собствените си деца.

* * *

Автор: адв. д.ф.н. Виктор Костов. (Издател на сайт за свободата, религията на съвестта и словото „Свобода за всеки“. Автор на критичен анализ на настоящият проект за Закон за детето, внесен в Министерски съвет, ресорни министерства и Народното събрание.)

Споделяне на публикацията

Google1

За Стопанина

is@otizvora.com | Иван Стаменов — Стопанина пише статии на политически, здравни, развлекателни, исторически и духовни теми. От 2016 г. поддържа „От Извора“, като се издържа от дарения на читателите. Превежда статии, книги и непубликувани досега антропософски лекции. Подкастър и издател на други автори.

Всички публикации

27 коментара за "Социални инженери планират довършването на семейството"

  1. zaharia  16.12.2011 г. | 22:14 ч.

    Е така ще е то – или ще слушкаме и изпълняваме заповедите на господарите, или ще ни вземат децата 🙄 Оставили са ни избор все пак де, така че няма какво да се оплакваме. 🙁

  2. Arctos  17.12.2011 г. | 00:01 ч.

    Да, това си беше за отделна статия.

    Поредният скандален законопроект. Само са забравили да допишат, че детето подлежи на незабавна конфискация от властите, ако има и най-малък намек, че родителите му го възпитават в духа на човешките ценности и добродетели. Отнемане на контролни точки, водещо до спиране на родителските права за неограничен период от време, се предвижда в случаите, когато родителите:
    – не осигуряват редовен достъп на своите деца до веригите за здравословна и питателна храна – Макдоналдс, KFC и т.н.;
    – кърмят бебетата си наместо да ги поят с новата лечебна кока-кола-бебе с биберон;
    – не лекуват децата си с елексирите на фармацевтичната промишленост, дори когато са напълно здрави;
    – пропуснат да ваксинират децата си против хиперактивност (ако неваксинирането е в особено големи размери и обхваща някоя от задължителните 68 ваксини, то виновният родител подлежи още на солена глоба и затвор от 5 до 20 години);
    – отказват да образоват децата си в сексуални извращения от най-ранна възраст;
    – объркват детския ум, поставяйки под съмнения изучавания материал в лицензираните учебни задължения;
    – не осигуряват на децата си между 60-80 часа седмично пред телевизора (тук трябва да се подчертае, че е допустимо да се гледат само определени канали, които са изрично лицензирани от съответния компетентен огран).
    – насаждат у незрялата детска психика неуважение към иституциите и въобще хората, които им мислят доброто – чиновници, банкери, държавници и пр.

    ……. 🙄

  3. darin  17.12.2011 г. | 00:52 ч.

    Прилагането на матрицата не изисква нормални човешки чувства, възприятия и ценности, преписва се и се налага, па макар и да звучи като от учебник за корово разстройство на структурата на езика.Друг е въпросът, че като има семейно насилие, не вършат работа…

  4. Мислещ  17.12.2011 г. | 02:04 ч.

    @darin
    Стига с тази матрица бе…………… като некои Гурута само за това си баете. Имам усещането, че тази теза, за матрицата ви гъделичка ушетата и езичецата…..
    Матрицата е в твоята глава…..ум…разсъдък.
    Кой, според теб е изобретил матрицата??!
    Само не казвай че Бог го е направил.!!! Защото и да е той, хич не е матрица в този смисъл който ти и придаваш.

  5. Мислещ  17.12.2011 г. | 02:07 ч.

    @darin
    Ти какво прочете от Учителя (Петър Дънов) или от Рудолф Щайнер?!?!
    Сподели, пък да седнем и дискутираме, разискваме!!!

  6. Стопанина  17.12.2011 г. | 10:31 ч.

    @ darin

    корово разстройство на структурата на езика

    Това какво е?

    като има семейно насилие, не вършат работа…

    Кои не вършат работа?

    Този закон е най-обикновен стимул да изберем:
    1. Законите и задълженията на Ариман
    или
    2. Божите Закони и задълженията ни за изчистване (кармата).

    Няма място по средата. Ако сега някой минава незабелязано между капките, това ще е до време – после почват страшните изпитания.

  7. Емо  17.12.2011 г. | 13:02 ч.

    @Мислещ много фанатично изказване.
    Че и с три удивителни знака си го завършил 🙂 Споко човече 🙂

  8. Мислещ  17.12.2011 г. | 13:43 ч.

    @Емо

    Сигурно съм попрекалил с удивителните и питанките 🙂 , но чак пък фанатично изказване. ❗
    След появата на филма „Матрицата“ -1999 се наслушах и начетох на какви ли не налудничави виртуални варианти относно сътворението на Всемира, хората и начина им на живот. И всичките се въртят около някаква предполагаема матрица.
    Нали не вярваш, че Бог ще си прави експерименти с някаква си матрица, която по своята същност си е живо робство, и думите като любов, светлина, мъдрост и истина губят своето значение.
    Ако човек истински вярва в Бог, то матрицата няма място. А тези които вярват в разни конспирации и псевдо-теории на „велики“ учени, за тях е разбираемо защо продължават да допускат и защитават матричната хипотеза.

  9. Емо  17.12.2011 г. | 14:11 ч.

    Разбирам защо с такъв хъс реагираш на това.
    Аз например ще използвам думата така (да я свържа и с темата):
    Социалните инжинери които искат да унищожат семейството налагат една изкуствена матрица вътре в самото Творение.
    Те са архитекри. Манипулират Творението, като го прекрояват в матрици обслужващи техните криви цели.

  10. Мислещ  17.12.2011 г. | 14:36 ч.

    Емо, Стопанина в една друга статия, много ясно и точно ти е написал:

    …… Това е решаващото. Живеем в Епохата на Съзнателната душа, през която максимално голяма част от човечеството трябва да отхвърли голата и наивната си вяра в авторитети: политици, духовници, учени и т.н. Иначе триумфът на Ариман е в кърпа вързан…….

  11. zaharia  17.12.2011 г. | 17:16 ч.

    Ти какво прочете от Учителя (Петър Дънов) или от Рудолф Щайнер?!?! Сподели, пък да седнем и дискутираме, разискваме!!!

    @Мислещ, съжалявам че трябва да ти опонирам, но Емо е прав, че е фанатично това изказване. Аз не съм останала с впечатлението, че този сайт е предназначен само за почитатели на Дънов и Щайнер. Не виждам какво ни пречи да водим дискусии и с други хора. Мен примерно ме интересуват всички гледни точки, дори и да са коренно различни от моя светоглед. И само за протокола ще отбележа, че когато аз дойдох тук за първи път не бях чела НИЩО нито от Дънов, нито от Щайнер. Отне ми една година да се зачета в Учителя и почти две години, за да стигна и до Щайнер 🙄

    Извинявам се за офтопика.

  12. Стопанина  17.12.2011 г. | 17:55 ч.

    Вижте въпросите ми към Дарин по-горе. Той употребява термини и използва недовършени мисли, които правят общуването ни трудно или практически невъзможно. Нормално е, когато отидеш в чужда държава (или сайт) да използваш език, който тамошните хора разбират. В противен случай реакции от типа „говори ми на моя език“ (говори ми с езика на Учителя и Щайнер) са съвсем очаквани и закономерни.

    Не става дума за никакъв фанатизъм. Никой не може да ме задължи да знам немски. Но ако отивам в Германия, немците имат право да изискват да им говоря на немски, защото те не са длъжни да знаят български или друг език. Има си етикеция и ако не се спазва – стават всякакви недоразумения.

  13. Мислещ  18.12.2011 г. | 09:29 ч.

    @zaharia

    Ето ти една основателна причина да не одобрявам комуникацията през машини. 🙄 Аз не се славя като голям писател, трудно ми е изразяването гледайки някакъв монитор и тракайки по клавиатурата. Няма как да предам чувствата си, машината (в случая компютъра) има това свойство да изкривява нещата, да ги опростява като ги прави бездушни, затова и понякога оставам неразбран.

    В конкретния случай посланието което исках да вложа е:
    Не твърдете неща които не сте проверили. Бъдете ясни и конкретни в изразите и коментарите които пишете. Не се доверявайте на следните принципи – казъл-рекъл, някъде четох, един ми каза и т.н. 🙂

    Ти Захария, какво разбра от следния коментар?

    Прилагането на матрицата не изисква нормални човешки чувства, възприятия и ценности, преписва се и се налага, па макар и да звучи като от учебник за корово разстройство на структурата на езика.

    Аз разбрах как някой се опитва да внуши на аудиторията, че живеем в някаква матрица и нищо не зависи от нас.
    Сега правиш ли разлика от дискусия, разговор, излагане на различното мнение подкрепено с аргументи, от това да минеш и да хвърлиш в пространството непроверени твърдения и да вкарваш в заблуда останалите.

  14. zaharia  18.12.2011 г. | 18:16 ч.

    @Мислещ
    Аз не се славя като голям писател, трудно ми е изразяването гледайки някакъв монитор и тракайки по клавиатурата.

    Според мен много добре умееш да си се изразяваш, но просто не винаги ти се навлиза в дълги обяснения. Ти си може би като мен малко „джаста-праста“ – казваш си каквото ти е на душата, без много много да се безпокоиш как ще бъде възприето казаното от теб. 😉 Може би си мислиш, че като кажеш две три думи на място, и всички по презумпция ще те разберат какво искаш да кажеш. Но за съжаление не винаги става така, различните хора по различен начин възприемат нещата и затова често се случва да останеш неразбран от тези хора, които имат по-различен от твоя светоглед. В конкретния случай даже аз, дето горе-долу като теб виждам и чувствам нещата, не те разбрах и го възприех като фанатично изказването ти… Сега, след като обясни какво си искал да вложиш в посланието си, разбирам че просто аз съм те разбрала погрешно. Моля да ми простиш, не съм искала да те критикувам.

    Ти Захария, какво разбра от следния коментар?

    „Прилагането на матрицата не изисква нормални човешки чувства, възприятия и ценности, преписва се и се налага, па макар и да звучи като от учебник за корово разстройство на структурата на езика.“

    Аз разбрах как някой се опитва да внуши на аудиторията, че живеем в някаква матрица и нищо не зависи от нас.

    И аз същото нещо разбрах от този коментар, но не ме подразни чак толкова, колкото теб. Може би защото до не много отдавна и аз самата вярвах, че живея в матрица и нищо не зависи от мен… 🙁

  15. darin  21.12.2011 г. | 01:27 ч.

    Съжалявам за неясния ми коментар, просто времето беше ограничено…Имах предвид, че подобен закон прокарва точно матрицата, за да ни внуши, че ни контролира изцяло. Просто един пример да бъдем нащрек…Последната фраза беше ненамясто, за което се извинявам. Понякога правя асоциации между безмислените и мътни фрази и понятия в някои публични текстове и речи и нарушенията на езика -гнозис, мисъл,кодиране,структура…

  16. Румяна  22.12.2011 г. | 14:28 ч.

    Не съм съгласна, напълно се пренебрегва факта, че множество родители системно тормозят децата си, както физически така и психически. Да, точно така, при това психическия тормоз е многократно по-лош и има дълготраен ефект, до там, че оформя детето като насилник или страхливец, като индивид, който няма вяра в собствената си значимост, хубост, възможности и т.н. Също така не считам, че „ако една майка удари шамарче“ е по-ясно формулирано от въпросния проектозакон, тъй като за някой родители „шамарче“ включва побой и малтретиране, което родителят да самоопредели като шамарче, но дали е така? И защо трябва децата да се отглеждат чрез бой? Тези, които обръщат достатъчно време и внимание на децата си, вместо да пият, хойкат и т.н., имат достатъчно време и отглеждат децата си с любов, а не с тормоз и бой.

  17. inranxan  22.12.2011 г. | 14:29 ч.

    http://www.youtube.com/watch?v=-DUh0uuSEUQ&feature=related

  18. Стопанина  22.12.2011 г. | 14:54 ч.

    @ Румяна

    Правите впечатление, че си падате по общите приказки и стереотипите, а нямате способност (или желание) да осмисляте формулировката на конкретни закони, камо ли последствията от такива закони.

    Един въпрос, след като обърнах внимание на имейла ви: Случайно да сте онази Румяна Минцева, която с Миглена Ангелова си имаше проблеми в съда заради клевети по националния ефир?

    @ inranxan

    Слагай някаква информация за информацията, която се намира на линковете ❗

  19. inranxan  22.12.2011 г. | 22:59 ч.

    да бе ама забравям…а като се сетя не мога да го редактирам вече :mrgreen:

  20. Мислещ  23.12.2011 г. | 00:04 ч.

    @inranxan

    да бе ама забравям…а като се сетя не мога да го редактирам вече :mrgreen:

    Да де, ама с втория си коментар можеше да изправиш тази грешка, а ти продължи в твоя си стил да обясняваш това дето го знаем, а не това което искаме да научим.:lol:

    Ще ти помогна, като цитирам само заглавието на клипа:

    Шокирующие факты о России (Шокиращи факти за Русия)

    Става дума за безпризорните деца в Русия.

  21. Мислещ  23.12.2011 г. | 00:23 ч.

    @Румяна
    Не си съгласна, защото напълно се пренебрегва факта, че доста родители системно тормозят децата си!!!
    Също така, ти мислиш, че даден закон ще може ясно и по недвусмислен начин да категоризира шамара, която една майка удря на детето си.

    Ами тогава, дай да направим закон как да гледаме, слушаме, чувстваме, обичаме или мразим. Наръчник, как да отглеждаме бройлери (деца). Нима считаш, че някакъв закон може да регулира едно чисто душевно разбиране и осъзнаване?!?! Закона може да определи нещо което е в сферата на материалното, но не и Божественото.
    Или за теб темата за Бог е изтрита плоча и по-добре да не те занимаваме с отвлечени неща?!?!

  22. Стопанина  19.01.2012 г. | 23:06 ч.

    Социален работник от Дома за деца, лишени от родителски грижи, в русенското село Брестовица преби с юмруци 15-годишен възпитаник.
    http://www.monitor.bg/article?id=322978

  23. Gergana  03.05.2012 г. | 20:59 ч.

    „подценяване, подигравателно отношение, заплаха, дискриминация, отхвърляне или други форми на отрицателно отношение“
    Когато моята учителка по немски, от Алианса на пл. „Славейков“, започна да се подиграва с моята пасивност, тогава се размърдах.
    Педагогика срещу безразлично подобие на любов? Изберете сами.

  24. Стопанина  27.06.2012 г. | 20:21 ч.

    Още за грижите на държавата към деца, отнети от родителите им:

    Драстични случаи в дома за деца без родителски контрол в столичния квартал „Надежда“ изнесе общинският съветник от БСП Калоян Паргов. В дома има 2 болни от СПИН деца, които са били в контакт с останалите в дома, и непълнолетно момиче в напреднала бременност. От дома отрекоха там да има проституиращи деца, но признаха някои от другите факти.

    Служителка в русенския социален дом „Надежда“ биела 3-годишно момченце с Библия за деца и токчета на обувки.

  25. teddy  29.12.2013 г. | 18:56 ч.

    ето защо съветвам всички предстоящи и настоящи родители да не създават деца,да не се възпроизвеждат вече.Няма достатъчно любов в света.

  26. FCB  29.12.2013 г. | 23:02 ч.

    teddy
    ето защо съветвам всички предстоящи и настоящи родители да не създават деца,да не се възпроизвеждат вече.Няма достатъчно любов в света.

    Аз ако създам , ще го/я възпитам да бъде 100% полит-некоректен и 200% ваксино-некоректен (ако все още има политика дотогава) 8)

  27. Мария Арнаудова  31.12.2013 г. | 20:05 ч.

    Силно съм впечатлена от понятието „социален инженер“ и от невъзможността да се структурира изложението на автора.

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.