Дежа-вю: И сега по-добре Църквата да беше мълчала!

Вестник „24 часа“ публикува мнението на Христо Генчев относно актуалната кампания на БПЦ срещу Ванга и Петър Дънов – една кампания, подкрепена, ако не и нещо повече, от Руската ПЦ. Статията на автора e озаглавена „Клади за еретици? Не, църквата просто проговори“ – давам линка, за да няма упреци, че не съм цитирал точно или че съм го направил извън контекста.

Предварително се извинявам, ако четивото ви се стори вече познато и донякъде отегчително – наистина, ето един по-ранен аналог. А днес пак ще отстоявам становището, че ако църквата говори така, е по-разумно да си мълчи. От гласът й ме втриса…

И така, да караме поред:

„Hа 7 март 2011 г. група свещеници от Сливен поискаха 25 самообявили се врачки и „лечители„ да бъдат отлъчени от църквата. На 13 март йеромонах Висарион „посегна“ на две много известни имена – Ванга и Петър Дънов. В развихрилата се дискусия се чуха какви ли не мнения от крайно положителни до сравнения с тъмно Средновековие и заплаха за невлизане в църква (“24 часа” – 15.03.2011). Нека видим дали това възмущение е основателно, или не.“

Възмущението е напълно основателно, тъй като Ванга и Петър Дънов не са първите „много известни имена“, срещу които „посяга“ т.нар. БПЦ. И като се имат предвид отзвуците от първите посягания срещу Мадона, AC/DC и дори Хари Потър, на какво основание БПЦ очаква нещо по-различно като последствия?

Няма как да не се сетя за наблюдението на Айнщайн, че само идиотите правят едно и също отново и отново, като очакват различни резултати. Ако не сте съгласни, спорете с Анщайн, не с мен – или направо го анатемосайте, и него посмъртно.

Отделни ортодокси-екстремисти, каквито са споменатите сливенски отчета, набързо успяха – само в рамките на изявата си по Нова ТВ BTV – да влязат в конфликт с всеки, който не носи печата за съответствие с православния канон. Изумително е как БПЦ си избира само много известни имена, срещу които да посяга – може би защото ако посегне на малко и безинтересно име, просто ще бъде подмината със снизходителна насмешка и няма да бъде отчетено очакваното медийно и социално „присъствие“.

Наред с другите неща и провокациите, тези посягания са едно напомняне, че тая църква още я има. Защото трудно бихме се сетили, ако периодично не се подсещахме и от рева на православните мерцедеси или от блясъка на православните ролекси.

Най-възмутителното тук е, че „посягането“ всъщност не е сред отличителните черти на Христос. Каквото и да било посягане не може да бъде оправдано с Христовото учение – колкото и да им се ще друго на Висарион, сливенските отчета, БПЦ, РПЦ и апологетите им като г-н Генчев. Никакви словесни еквилибристики не оправдават подобни действия в името на Христос и от името на Христос. Евангелията, на които уж се позовават скандалджиите, са категорични, че Христос е там, където двама или повече души се събират, водени от Любовта. Ортодоксите-екстремисти предизвикват разделение, водени от собствените си човешки – твърде човешки бесове.

Не по-малко основателни са и сравненията с тъмното Средновековие. Достатъчно е да послушаме няколко минути отец Силвестър, за да се пренесем мислено в занданите на Инквизицията – с всичките закани за „стъпкване на плевелите, докато са малки“, и за борби „до последна капка кръв“. Молим, задръжте си това мракобесно „християнство“!

Сравненията с тъмното Средновековие стават съвсем основателни, когато имаме предвид, че борбите срещу учението за прераждането и връзката му с Христовото учение не започват с капиталния труд на отец Висарион, а именно още от края на античността и началото на т.нар. Тъмни векове. Нещо повече – тези борби минават и през многобройните анатеми срещу Ориген, а също и през събора в Константинопол през 553 година. В протоколите му четем:

„Всеки, който поддържа тайната доктрина за древността на душата и съответната й учудваща идея, че душата може да се връща, трябва да бъде анатемосан.“

Отец Висарион предлага претоплени манджи като някаква съществена новост. Кръстоносният поход си е едно ретроградно явление, завръщане в Средновековието пар екселанс. И пак той – Висарион, на няколко пъти изрази частното си мнение, че българският народ е духовно неграмотен заради комунизма. Ако приемем за момент, че това е вярно (аз се дистанцирам от това твърдение), бих могъл да изразя моето частно мнение, че след акцията на БПЦ и РПЦ у духовно неграмотните българи ще се изгради следното впечатление:

От Средновековието насам т.нар. Христова Църква като че ли не се занимава с нищо друго, освен с анатемосвания на иноверци, изгаряне на еретици и вещици, банкерство (особено Ватикана), разколи, разделяния на източни и западни „православни“ (практически „католик“ също означава „православен“), раздробявания на множество национални православни църкви. Сякаш напук на изрично подчертаното от ап. Павел, че Христовото учение е НАДнационално! „Няма ни скит, ни елин, ни варварин и т.н.“

В резюме: Както възмущенията на хората, така и аналогиите със Средновековието, са напълно основателни. Но ето как вижда нещата г-н Генчев в продължението на статията му:

„Учението на Господ Исус Христос, проповядвано от християнската църква, е повече от еднозначно – всякакъв досег с окултизъм (occultus – скрит, т.е. търсене на „скрито знание“ – хороскопи, нумерология, зодии, врачки, екстрасенси и т.н.) е грях.“

Това е невярно твърдение. Православните богослови и техните апологети, какъвто е авторът Христо Генчев, могат да твърдят колкото си искат, че Христос е против окултните науки. Но твърдението, че учението на Христос било еднозначно, е нахална лъжа. Учението на Христос подлежи на тълкуване и си има окултна част – ето какво казва самият Христос:

„И като се приближиха до Него учениците, рекоха Му: защо с притчи им говориш? А Той им отговори и рече: защото вам е дадено да узнаете тайните на царството небесно, а тям не е дадено; защото, който има, нему ще се даде и ще му се преумножи; а който няма, и това, що има, ще му се отнеме; затова им говоря с притчи, понеже те гледат, а не виждат, и слушат, а не чуват, нито разбират.“ (Матей, 13:10-13)

С горното Христос „еднозначно“ заявява, че учението му си има екзотерична част за широката непробудена публика, а си има и окултна, езотерична част за учениците. Нищожна част от езотеричните беседи на Христос пред учениците му, включително за прераждането, и до днес са запазени в раннохристиянския сборник „Пистис София“.

Разбира се, нито „Пистис София“, нито някое от Евангелията, предават целите беседи на Христос. Както сам свидетелства евангелистът Йоан, някои от тези Христови беседи са продължавали с часове! И да не беше изрично уточнено, е близко до ума, че Евангелията не са подробен протокол за всяка дума, изказвана от Христос за трите години от кръщението до Голгота.

В резюме: Който твърди, че Христовото учение е еднозначно (тоест не подлежи на друго тълкуване, освен православното) и е предадено в цялост в Евангелията, се самозаблуждава или умишлено манипулира и лъже публиката си.

„Един искрен служител на Исус Христос, какъвто би трябвало да бъде всеки свещеник и пастир, се изправя пред дилемата да си замълчи или да конфронтира хората с техния грях и да им даде възможност да се покаят.“

Това си е вашата частна позиция, г-н Генчев, затова нека не ангажираме и Христос с нея! Христос ни учи: „Не се противи на злото!“ В учението му няма и помен от заръки към пастирите да се „конфронтират“! А за заръки и послания към свещеници и дума не може да става, защото нито Христос, нито Павел, нито друг апостол, са изграждали йерархична институция, каквито са съвременните Църкви.

В този смисъл е редно отец Висарион да престане с фанатичните си празнословия, че православната църква била на 2000 години, па даже и неизменна. Няма нищо такова! Отец Висарион или лъже, или е невеж за историята на институцията, която представлява. Допускам, че става дума именно за фанатизъм, тъй като с изненада трябваше да науча, че т.нар. църковни отци били… непогрешими?! Суеверия да иска човек!

Един искрен служител на Христос… Какво значи това, г-н Генчев? Ако днешните „християнски“ свещеници наистина бяха последователи на Христовото учение, нямаше да се женят и да правят деца – досущ като Христос и например като ап. Павел. За да могат да се посветят изцяло на Бога и на службата към събратята си. Досущ като Петър Дънов, а в известен смисъл и като Ванга.

Ако днешните „християнски“ свещеници наистина бяха последователи на Христовото учение, щяха да са кротки и благи. Щяха да ходят от Троя до Илирик, досущ един ап. Павел, за да покръстват и езичниците, и окултистите, и варварите – чрез кротост, благост и личен пример! Ако не могат да ходят, има медии, които могат да се използват не само за пропагандиране на ортодоксален бяс.

В това, което правят днешните свещеници, няма нищо християнско – да се разбира: вярно на Христовото учение. Те не са дорасли да бъдат като ап. Павел, камо ли да са христоподобни. Някой замисля ли се защо хората могат да припознаят Христос в Дънов, но никога няма да объркат един ортодоксален фанатик с Христос? А това не обяснява ли и целия случай със злостната кампания на БПЦ и/или РПЦ?

„Ако замълчи, църквата става параван за безброй злини. Ако изобличи греха, тя поема удари върху себе си. Когато съвестта ни проговори, ни се налага да изберем дали да замълчим, за да запазим, личния си интерес и комфорт, или да предприемем нещо. Ако направим първото, не можем да спим, ако направим второто, ставаме мишена на упреци. В живота си съм правил и едното, и другото. Истината е, че спокойният сън е за предпочитане.“

Ето това наричам словесна еквилибристика. Уважаеми, г-н Генчев, за ваше сведение – църквата отдавна е параван за безброй злини. Само два наскорошни примера от безбройните: Откровенията на руския висш „духовник“ Иларион: «Главная роль РПЦ – в пропаганде официальной политики правительства» (Главната роля на РПЦ е пропагандата на официалната държавна политика) А ето и едно от многобройните проявления на тази пропаганда и политика, нямащи нищо общо с Христовото учение: РПЦ и властите ще си съструдничат в предвоенната подготовка на младежите.


Кога Христос е правил така?
Ами някой от апостолите?

Какво стана с „не убивай!“, с христовото миротворчество, с наднационалното, с която и да било от християнските ценнности? Смехотворно е да се твърди, че след охулването на Ванга, Дънов и Мадона църквата ще компенсира МЪЛЧАНИЕТО СИ и СЕРВИЛНОСТТА СИ КЪМ ВЛАСТИТЕ ЗА ВСИЧКО ОСТАНАЛО.

БПЦ, досущ РПЦ, отдавна се е превърнала в един от репресивните органи на властта. Например сервилното й отношение покрай новите, оскъпени документи за самоличност. Например сервилното й отношение и прокарване на лични интереси покрай Преброяване 2011. Примери безброй.

За изобличаване на какви грехове говорите, г-н Генчев, след като отец Висарион твърди, че борбата била само срещу „лъжеученията“ на Ванга и Дънов, а не срещу самите тях като личности? Истината тук е, че БПЦ открай време залага на тактиката: „Събори човека, за да събориш и това, което отстоява.“ Какво християнско има в това?

„В българската история имаме примери както за първото, така и за второто. Спасението на българските евреи е до голяма степен заслуга на Българската православна църква, в редиците на която се намират достойни мъже, които не се поддават на политическия натиск и извършват това, което им повелява съвестта. Това са хора, опълчили се на всесилния държавен апарат на Третия райх!“

Ясно, заслугите за спасяването на българските евреи вече стават „до голяма степен заслуга на БПЦ“. А няма ли поне „в малка степен“ да отчетете заслугите на Петър Дънов и на самия български народ за спасяване на същите тези евреи? И какво значи тук „малка“ и „голяма“ степен? Как определяте кой е свършил повече? Какви са ви критериите?

Стратегическото ви пропускане на името Дънов в този контекст е класическо… красноречие на липсите. Другият вариант е наистина да не сте… запознат (за да не употребя думите „потресно невежество“).

„Съвсем на другия полюс е ролята на църквата през последните десетилетия на комунистическа България и тежките години на прехода. Мълчанието на църквата рефлектира не само върху нея, но и върху обикновените хора.“

„Ако някой иска да върви след Мене, нека се отрече от себе си, да вземе кръста си и Ме последва.“

Точно така. Но понякога е по-добре църквата да мълчи, отколкото да говори, преди да мисли и преди да е проявила поне малко далновидност за последствията от приказките и делата си. Като гледам и слушам сливенските отци, както и отците Висарион и Силвестър, па и самият вас, г-н Генчев, мълчанието може да се превърне в злато за тази църква.

Да, злато. Защото аз съм напълно съгласен, че сред православните попове и миряни се намират достойни мъже и жени. Не си и помислям да го отричам. Но съвсем не съм съгласен, че ръкопляскането на ортодоксите-екстремисти работи в полза на достойните православни. А и не работи в полза на вярващите като цяло – независимо от религията им, от етноса им; независимо от пътя, по който всеки традиционно или свободно (съзнателно) е избрал да търси Бога.

Да, Църквата е по-добре да мълчи, отколкото да насажда антагонизъм между „православни“ и „дъновисти“, между „православни“ и „католици“, между „православни“ и „източни учения“, между „християни“ и „мохамедани“… Точно това правят ортодоксите-екстремисти при всяко тяхно публично появяване. Това безотговорно(!) поведение рано или късно ще има катастрофални последици – бройте го за пророчество от мен, самозванеца! Ако не за пророчество, бройте го за елементарна далновидност.

И точно защото сте предупредени – многократно – ще бъдете още по-сурово съдени. Не от мен – знаете си от Кого.

Мълчанието може да е злато. Да бяхте и вие замълчал, г-н Генчев, вместо да викате „евала“ на мракобесници. Вие, г-н Генчев, подкрепяте ли идеята за събаряне на храма „Света Петка“, построен от Ванга? Дайте пример за Христос като разрушител! Съгласен ли сте с екстремистката идея да бъдат съставяни и публично излагани списъци с лица, анатемосани от църквата? Дайте пример за подобна агресия от Христос или учениците му! Сигурен ли сте, че с вашата ода за мракобесието наистина подкрепяте достойните?

Ама наистина ли? Да ви имам кумирите.

„Заниманието с хороскопи и зодии например лишава човека от ясен критерий за вземане на решения. Попадналият в лабиринта от противоречащи си указания се лута и намира обяснение само за миналите си неуспехи но, не и база за правилен избор в живота. Дори един известен „ясновидец“ беше „забравил“ че, предсказаното от него земетресение в Хасково се отменя заради съвпадението с Великден. Какво остава за простосмъртната хоби-астроложка.“

Това за хороскопите е лично мнение и ще е добре г-н Генчев да не ангажира с него никого, освен себе си. Защото има вестникарска астрология, а има и една висша астрология – висш окултизъм, от който г-н Генчев си няма и хабер. Ако претендира, че разбира и от висшата окултна астрология, за която няма помен във вестниците, това би означавало, че самият той е окултист.

Относно „ясновидеца“ срещаме класически пример за манипулация: Примерът на единици грешници се приписва на цели общества в преследване на пропагандни цели. Същото прави и отец Висарион в книгата си против Дънов. Същото мога да направя и аз сега: Православни отци се избиват, като подскачат върху гърдите на враговете си от противниковия синод. Да, има такъв случай.

А днес имаме и ортодокси-екстремисти, които ако живееха в други географски ширини, щяха да се наричат талибани. Нима всички са такива като убийците и талибаноподобните? Не са, разбира се, затова нека си спестим пошлите пропагандни похвати.

„Пример за мен е една хубава, симпатична и образована приятелка, която години наред не може да се задоми въпреки че се съобразява точно с изискванията на зодиите. Не са и малко фирмите, където основният инструмент за назначаване е хороскопът на кандидата. Сами можем да си представим колко неефективни, глупави, безсмислени, а понякога и пагубни решенния се вземат ежедневно на тази база. В името на духовното здраве на хората църквата не само може, тя е длъжна да се изправи срещу това.“

Значи, Църквата е длъжна да се занимава с лов на вещици, а разпространението на Божието Слово и проявата на хрисимост е нечие чуждо задължение? Нека ви кажа тогава – заради това Бог и висшите сили пратиха Ванга и Дънов сред българите. Двама души да вършат работата на цялата църква.

Няма да го приемете, но аз пък се считам за длъжен да ви го кажа.

За да мога на свой ред да спя спокойно.

„Остава открит въпросът – връщаме ли се в тъмното Средновековие, към лова на вещици и кладите за еретици? Не. Връща се свободната воля на хората.“

Свободата е нещо вътрешно. Аз съм свободен и нямам нужда от БПЦ или някой друг да ми „дава“ или да ми „връща“ свободата. Съответно и никой не може да ми я отнеме. Свободно съм се самоотлъчил от БПЦ. Свободно съм си избрал духовен Учител, когото съм намерил за хрисим, мъдър и любящ…

Изобщо свободата ми по никакъв начин не е обвързана с частните мнения на този или онзи поп, самомнително представяни като Божи откровения. Важи и за самомнителните догми на „непогрешимите“ църковни отци. Ако вие, г-н Генчев, под „свободна воля“ разбирате репресии със списъци на еретици и сектанти, както и средновековните анатемосвания за изповедниците на доктрината за прераждането, явно говорим на различни езици.

Колкото и анатеми да сипете, хората ще продължават да си се прераждат.

Сред тях – и вие. И ще се прераждате, докато имате нещо за учене на Земята.

„Ако пазарувам в магазин, аз имам свободния избор да купя каквото намеря за добре. Това важи само ако съдържанието отговаря на опаковката. Важното е ясно да се разграничи какво е християнство и какво – не. Когато понятията са размити ще има незапознати хора, които ще мислят, че, заниманията с хороскопи, посещенията при врачки и екстрасенси, нумерологията са съвместими с християнството. Истината е, че не са.“

Истината е, че горното е вярно, но само ако под „християнство“ разбираме православната доктрина – сиреч православният продукт в магазина. Истината е, че това е вярно и когато става дума за протестантство, католицизъм и тем подобни стоки, предлагани от търговците. Примерът на г-н Генчев е страхотен, защото много точно показва, че православната доктрина не е нищо повече от поредният продукт на щанда в магазина. И няма нищо даващо свобода в това да ти наливат насила съдържанието на този продукт в главата.

Но Истината също така е, че има и езотерични християнски учения, които, верни на Христовото учение, дават право на съществуване на всеки и всичко – дават свобода на съществуване и на пророците, и на астрологията, и на прераждането, и на възкресението… И тъй като дават тази свобода, включително правото на съществуване на религиите в магазина, езотеричните течения са напълно верни на Христовото учение в онази част да не съдиш никого, а и да не го анатемосваш.

„Всеки трябва да направи сам избора си. Съзнателно и без външен натиск. Т.е. на продукта окултизъм не бива да се слага опаковка християнство. Църквата би имала огромна вина, ако допусне да бъде използвана за алиби.“

Тук г-н Генчев ни говори за свобода, за избор и въздържание от натиск, а веднага след това ни поставя оковите, като казва какво не бива да опаковаме и като говори за вина. Вината сама по себе си е форма на репресия. Друга форма на репресия е да пропагандираш срещу неща, от които си нямаш хабер, като насаждаш схващането, че в противен случай православната стока в магазина няма да те признае за християнин. Голям праз! – ще ви кажат и малките деца.

Не мога да говоря от името на всички окултисти, но моето мнение е, че Църквата всъщност работи против Христовото учение – плодовете й са сатанинско разделение, конфронтации, службогонство, злоречие и търгашество – така че нямам никакво намерение да я „използвам за алиби“. Спете спокойно, г-н Генчев, Висарион и останалите.

„Напълно неразбираема от тази гледна точка е реакцията на художника Светлин Русев.  Той също ще се възмути, ако представя моя скица с химикалка за импресионизъм от началото на XX век. За хората, които искат да практикуват техните „странни“ занимания, имам следния въпрос: „Защо непременно искате да минете за християни и ученици на Исус Христос?“.“

Изрично ще ви отговоря, макар да го направих няколко пъти досега. Нас, окултистите с нашите „странни“, сиреч тотално неразбираеми за вас занимания, не ни интересуват опаковките. Никак.

Пак ще говоря само от мое име – мога да се наричам християнин, доколкото полагам усилия да се доближавам до съвършенството на Христос. А тъй като аз полагам такива усилия, се смятам за негов ученик. И никоя религиозна стока няма право да се бърка в самоопределянето – моето, на Ванга, на този или онзи. Нямате това право, защото никоя религиозна стока няма запазена търговска марка върху Христовото име.

Въобразявате си, че имате ексклузивни права?
Заблуждавате се – затова се и мъчите, затова са всичките тези страсти.

Иска ви се монопол? Много искате! Щом ортодоксите не си вършат работата, ще я вършим ние – както намерим НИЕ за добре.

Мога да се наричам още антропософ, доколкото уважавам учението на Рудолф Щайнер. Мога да мина и за „дъновист“, доколкото изпитвам нескрито уважение към езотеричните беседи на Петър Дънов върху Евангелията. Мога да се самоопределя с още думи, много, много думи – какви ли не опаковки. Но вие ако се храните с опаковките, г-н Генчев, аз търся духовна храна, съдържание, любов. И не ги получавам от тези, на които се възхищавате и в следния абзац:

„Силно вярвам, че Църквата в България ще преодолее миналите слабости и още по-активно ще работи за оздравяване на народа ни. Събитието от 7 март само подхранват моя оптимизъм. Радвам се за тези Божи служители, осмелили се да започнат да казват неудобните истини на народа ни. Радвам се, че са решили да живеят смело, а не комфортно.“

Значи, отлъчването и анатемосването, пораждането на дискусии заради разделението на верски принцип и тем подобни хулителни акции са „оздравяване на народа“? Вярвайте си, г-н Генчев, силно си вярвайте… Ще има да почакате оздравяването.

„Сломена от негативния подбор, от желанието да бъде приета от другите църкви, от компромисите, от инфилтрацията на държавния апарат, от разцеплението – църквата в България не съумя да бъде съвестта на нацията, както трябваше да бъде. Тъжен пример за тази слабост на църквата е липсата на реакция през 2006 г., когато президентът Първанов награди „народен лечител“ със знак на президента.“

Точно така, цялата ни работа пропаднала, защото Църквата не работела достатъчно активно в хулителните си акции – избирателно и на парче. Ама че безумие… Църквата не успяла да коментира някакъв отделен случай ИЗМЕЖДУ СТОТИЦИТЕ НА ДЕН. Може би народният лечител не е бил достатъчно известен, за да си струва анатемосването…

А може би отец Висарион ще трябва да напише по един двутомник за всеки духовен водач в човешката история, осмелил се да противоречи на догмите в православието: Заратустра, Ману и Седемте Риши на индусите, Тот и/или Хермес, Буда, Мохамед… стотици са. И си имат общо милиарди последователи, за всеки от които може би също трябва да има по един двутомник?

И какво ще бъде постигнато в крайна сметка, ако Висарион и нему подобните успеят да сътворят по един двутомник за всеки иноверец? Нищо. Защото… Отново ще се позова на онова от Айнщайн, той го е казал най-добре.

Истината е такава, че в Царството Божие ще има и православни, и католици, и протестанти, и будисти, и зороастрийци, и мохамедани, па даже и атеисти – всякакви хора, в които Христос (Любовта) е намерил начин да се проявява. И ако ортодоксите-ектремисти си мислят, че Христос ще ги пусне в Царството само защото са им лустросани опаковките и заради буквоядството – лъжат се.

Лъжат себе си и публиката си.

Споделете публикацията

Google1

За Стопанина

is@otizvora.com | Иван Стаменов — Стопанина пише статии на политически, здравни, развлекателни, исторически и духовни теми. От 2016 г. поддържа „От Извора“, като се издържа от дарения на читателите. Превежда статии, книги и непубликувани досега антропософски лекции. Подкастър и издател на други автори.

Всички публикации

37 коментара за "Дежа-вю: И сега по-добре Църквата да беше мълчала!"

  1. inranxan  19.03.2011 г. | 21:35 ч.

    срещу Мадона, AC/DC и Хари Потър напълно подкрепям църквата

  2. Димитър  20.03.2011 г. | 12:33 ч.

    Димитър
    (19.03.2011 г. г. | 13:25 ч.)

    С ТОЗИ ДИМИТЪР нямам нищо общо. От тук нататък означавам постовете си със ника Димитър1

  3. позачетах се пътьом  20.03.2011 г. | 13:36 ч.

    @Van,
    и аз какво съм виновен, че не правиш разликата?
    Нито пък съм учител, за да те уча. По скромното ми мнение обаче п р е р а ж д а н е има, когато в цялата дандания е „пипнал“ вуду-шаман от атлантските посвещения. Подробностите обаче съвсем е явно, че не бива да ти са от компетенцията по обясними причини.
    @стопанина,
    Не сте единственият, който си спомня предишните превъплъщения. Само до 5-6 ли ги докарвате тези спомени!? ..:)))) По-важното е, как спомените да се вкарат в тактическите прийоми на Божествената стратегия, за да са в угода на Духовната Еволюция, за постигане на Възскресението Христово. Всъщност на отделният човек не му трЕбЕ да знае за прераждания, превъплъщения и прочие неща, за да достигне Рая. Достатъчно му е, да е добър човек само. А поповете „държат“ само еСотеричното Учение…. нищо повече. От там идва и завистта им. А на народа не бива, да се говори за еЗотерика….. опсссс… мистичност. Току виж, че кака Пена и чичо Пенчо от махалата са почнали да връткат доходоносен бизнес с това познание. Онези от физическото Бяло Братство не са по-различни от кака Пена и чичо Пенчо.
    А ве, аз не ви ли казах, че съм само пътьом от тука!? …:)))
    Уффф… че съм заплес!!!

  4. Gergana  20.03.2011 г. | 15:11 ч.

    позачетох се пътьом, на какво се дължи самодоволството ти? На това, че умееш да пишеш на български? Един език, който явно вътрешно ти е чужд?
    Айде остави „кака Пена и чичо Пенчо от махалата“ на мира. Достатъчно са се гаврили с тях през вековете.
    Верно, че си заплес.

  5. izidar  28.03.2011 г. | 04:00 ч.

    do позачетах се пътьом

    Значи, за говорене можем да си говорим много, но е добре нещата да се говорят възможно по-точно. Прераждането е едно нещо, а превъвлащението е друго нещо. Можеш да провериш кое какво означава ако те интересува. Подобни са нещата и когато казваме прераждането на човека. Да се казва, че Духа се преражда е доста неточно, донякъде се допуска да се каже че душата се преражда, макар че реално душата слиза в човека много рядко и за много кратко. После имаме висша и низша душа и т.н. Нещата не са чак толкова прости и ако не се внимава в терминологията може да се получат големи обърквания.
    Да си спомняш 6 прераждания никак не е малко !
    Според окултното правило обикновеният човек не си спомня прераждания. Талантливият човек си спомня 2-3 прераждания. Гениалният 10, а Светията си спомня всички свои прераждания!
    Това е свързано със степента на съзнание. Има трудни прераждания, които съзнанието не може да понесе да си спомни. За всяко нещо трябва подготовка и да става на точното време, иначе могат да станат големи бели. Не случайно хората забравят какво са правили преди, всяко нещо си има смисъл.
    А доколко тези ‘църковни служители’ са напреднали можем да разберем и по това, колко прераждания си спомнят 🙂
    Те сега хвърлят кал, но по този начин се обвързват кaрмически с Истината и в бъдеще ще се обърнат към нея, ще се разкаят за греховете си и ще започнат да работят за благото на цялото. Все още съзнанието им не е развито. ще дойдат страдания, ще дойдат гонения, ще започнат да се събуждат от дълбокият си сън 🙂

  6. Албена Д.  28.03.2011 г. | 15:33 ч.

    Понеже само за спасение тръбят и плашат хорицата, вижте какво открих, като се позачетох в православните сайтове. Чак не повярвах на очите си 🙂 Май църквата не споделя мнението на Светите Отци по въпроса за спасението (а уж на тях се опира). Доколкото разбирам, излиза, че дори човек да отиде в ада като заблуден от лъжеучение, ако искрено търси Христа, той ще бъде спасен!
    Моля, вижте този цитат:
    ” След Неговото слизане в ада портите адови са затворени, но само отвътре, от самите му обитатели. Казано с други думи, човешката свобода или свободна воля е онзи “камък”, който и Бог не може да повдигне, защото след Христовото слизане в ада в него са останали и остават само онези, които самоволно не са пожелали да излязат от него. (…) Причина за пребиваването на грешниците (включително и самият дявол) в ада е именно тяхното свободно “не искам”. В това убедено вярвали също св. Йоан Златоуст, св. Василий Велики, преп. Максим Изповедник, преп. Иоан Дамаскин преп. Исаак Сириец и други. Св. Ириней Лионски например казва:
    “Христос се явил не само заради онези, които повярвали в Него…, но и за всички хора въобще, които… желали да видят Христа и да чуят Неговия глас”.
    Че целта на Христовото слизане в ада била да изведе не само иудейските праведници, но и всички праведници от всички народности, e oбщоцърковно учение.

    Преживяването на неразкаялите се души, които не желаят срещата с Бога, Евангелието нарича “геена огнена”. Не случайно свети Исаак Сириец казва, че “измъчваните в геената огнена биват поразявани от бича на Божествената любов!”
    И така, за разлика от римокатолиците Православната Църква не разглежда слизането на Христа в ада като “частен фрагмент” в историята на Божието домостроителство. Църквата не приема, че то е “еднократно” действие, но и не учи, че Христос слиза в ада многократно. Най-точно би било да се каже, че от момента на Своето слизане в ада, Христос пребивава в него със Своето спасително действие, със Своята спасителна енергия неизменно.”

    (Източник)

    Предполагам, че щом е така, общоцърковното учение не отрича и правото на всички днешни праведници да бъдат спасени, дори и да не са чували за Христа. Изобщо, излиза че църквата яко ни ментосва и нищо толкова тревожно няма ако слушаме Светите Отци. Ако най-важното е какво човек търси и желае (и как живее естествено), точно „спасението на душите” не може да бъде никакъв мотив за борба с така наречените християнски „ереси”. А особено пък, като се има предвид от какво са измъчвани и поразявани хората в геената огнена според св. Исаак Сириец.. 🙂 излиза, че и в ада има Божествена любов, и тя е най-страшното за тези грешници! А ако аз търся именно тази любов и се стремя към нея, то ще я намеря, където и да попадна 🙂
    Изобщо, Светите Отци звучат съвсем “модерно” и разкрепостено, в сравнение с наследниците си. Ако прочетете цялата статия се вижда, какво би трябвало да отличи православното схващане за спасението от католическото. Единственият извод е, че църквата изглежда като да се е самоотлъчила от православието и е доста опасно да и се вярва.

    Няма ли кой да напише една хубава статия във вестниците по въпроса, да се чуе мнението и на тези Свети Отци, та да се успокоят хората за душите си :)))

  7. позачетах се пътьом  28.03.2011 г. | 17:11 ч.

    @izidar
    Благодаря!
    Имаш право. Точно си го казал. Не очаквах, че някой ще се върне към тази стара ( !!! )статия ..:)) Даже и аз не знам (!!!), защо се върнах точно днес към нея -:) Повече има ли смисъл да коментирам точностите за превъплъщенията!? Много се прав, някои спомени носят доста неприятности. Понякога дори и хубавите спомени носят горчилка. Зависи от моментното настроение и състояние. Най-добре е, човек да си спомня само весели неща. Споменът от предишни превъплъщения обаче може да носи със себе се преизобилна информация за евентуалните и потенциални възможности за конкретна ситуация в сегашно време. Съзнанието си има защитен механизъм и автоматично „изтрива“ лошотията чрез нещо като амнеза.
    Прав си и за църковните служители.
    Прав си и за това, че всичко зависи от степента на отвореност на Съзнанието.
    Талантът е хубаво нещо, но в ръцете на добрия човек.В ръцете на злия човек талантът става много злокобно нещо, особено в сферата на окултизма и езотериката. Има една народна приказка „не питай старило, а патило“. Както е една друга: „ситият не вярва на гладния, нито пък небитият не вярва на бития“. Понякога по-добре е хората да нямат инфо къде е и кога как са се превъплъщавали.

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.