Трябва ли конспиративното мислене да бъде обичайното мислене?

Автор: Под Джоузеф Уотсън

Като имаме предвид колко пъти правителствата са хващани в лъжа през последните няколко десетилетия, трябва да си зададем въпроса – редно ли е да смятаме, че световните събития и политическите дела са следствие от някакви конспирации (заговори); редно ли е обичайното ни мислене да е в посока на конспирации или трябва да продължаваме сляпо да се доверяваме на правителството, като го даряваме с вяра, която откровено не заслужава, за да поддържаме усещането си за ред? Като знаем досиетата с престъпления на властите, доверието в тях е върховна проява на безразсъдство. То е нещо като това да заложиш всичките си пари на кон, който се е провалял на всяко досегашно състезание на хиподрума. И все пак американците, подвластни на администрацията на Обама, не само са поощрявани да се доверяват на правителството, но и да му служат – това е пълна размяна на ролите, определени от основателите на държавата. (Държавните представители служат на народа, а не обратното – бел. Стопанина.)

Властите: Имате пълна свобода на мисълта, но само в рамките на установените граници.

Наистина ли обществото ще рухне, ако огромното мнозинство от американците нямат вяра в правителството и неговите представители? Или едно такова преобладаващо недоверие ще доведе до небивало бързо възстановяване на свободи? Корупцията и несправедливостите са толкова дълбоко проникнали в почти всеки клон на федералното правителство, че неизбежно ще се появи вакум на държавността, който вероятно ще предизвика временно положение на анархия. Но от друга страна, всеобщата нужда от ограничено правителство ще създаде плодотворна почва за естествен растеж на истински (честни) народни представители.

Единственият начин конспиративните възгледи за историята да бъдат отделени от значителна част на обществото, интересуваща се от политика, е правителствата да започнат да говорят истината, като съответно престанат да лъжат хората за щяло и не щяло. Дори само по тази причина недоверието в правителството е съвършено здравословно за едно свободно и благоденствуващо общество. Но тъй като това (конспиративното мислене) е твърде неудобно за властниците, те предпочитат да ползват собствената си пропаганда по всевъзможни сложни начини и чрез все по-правдоподобни твърдения, като се надяват, че слушателите им ще се уморят да задават въпроси и доброволно ще приемат съчинените заместители на реалността.

Войната на властниците срещу „конспиративните теории“ е онагледена от опитите на Кас Сънстийн – един от царете в Белия дом – да ги забрани със закон или да глобява техните разпространители. Войната срещу „конспиративните теории“ е съсредоточена и върху създаването и налагането на заблуди за причините, поради които тези теории стават все по-популярни, причините да си намират отявлени защитници и да звучат все по-правдоподобно. А тези теории не са следствие от някаква масова умствена болест сред населението. Те са естествена реакция срещу непрестанната корупция в държавността, срещу злодеянията и тяхното прикриване и покровителстване от властници.

Все повече хора се осмеляват за „мислене извън кутията“ – то разкрива страшен свят, но животът в този страшен свят е истинският живот и за предпочитане.

Увеличаващото се разпространение на конспиративното мислене за събитията е просто симптом на нарастващото недоверие в правителството. Всеобщото недоверие в правителството не е заплаха за обществеността или за свободата на хората, а е заплаха единствено за тираните и монополистите, които искат да запазят потисническата си власт над останалите. Недоверието във властта не е екстремистка, неуравновесена или параноична проява, както разправят медиите и техните собственици от военно-корпоративния комплекс. Това недоверие е нужно, здравословно и представлява възможно най-патриотичната проява на свободата. Америка е основана заради недоверието във властта и докато този начин на мислене се запазва, пламъците на свободата ще горят силно, даже във времената на масови заблуди и авторитарно промиване на мозъци.

* * *

Източник: Prison Planet
Превод, подбор на илюстрациите и текстовете към тях: Стопанина

Малък коментар: Много интересно е предложението за глоби и други наказания, което дава щатският царедворец, споменат в статията. Това ме подсеща за едно предупреждение, дадено преди стотина години от Рудолф Щайнер, според което след идването на Ариман ще настане време, когато хората ще бъдат глобявани за всяка свободна мисъл. Ако приемем, че свободната мисъл включва дори правото да си „ненормален конспиративен теоретик“, явно времето на Ариман идва с все по-страшна сила. Кой преди сто години е допускал, че Щайнер е знаел какво говори, както и че разни психопати наистина ще искат свободата на словото да се наказва от закони? Свободата на словото да се наказва от закони – това трябва да се прочете няколко пъти, за да се проумее днешната същност на нещата.

Споделете публикацията

Google1

За Сътрудници

В този раздел са поместени интересни преводни или авторски материали, писани или намерени от сътрудници и читатели на „От Извора“. Вие също можете да направите своя принос, като изпратите предложение за авторска публикация или собствен превод на is@otizvora.com.

Всички публикации

22 коментара за "Трябва ли конспиративното мислене да бъде обичайното мислене?"

  1. З......  24.03.2010 г. | 21:58 ч.

    Незнам дали още има хора, които да вярват в „конспиративните теории“. Термина ми се струва остарял. Предлагам да се замени с термина „Явна Гавра“. И в тоя смисъл да ви питам. Трябва ли явната гавра да бъде част от обичайното ни мислене?

  2. Gergana  24.03.2010 г. | 22:09 ч.

    Конспиративното мислене е дори закъсняло. Ако ще си играем на шах със злото, по-добре е да приемем, че всеки си има собствен ход през живота и че злото най-ефикасно се елиминира (унищожава) чрез собствената си защита.

    „Зи“ цитира или сам смята, че палачите често се самоубиват. Преди самоубийствения акт те унищожават потомството си (за разлика от Христос).

    Примери много. Що се отнася до българите, не е уместно да гледаме „The Lord of the Rings“ и да смятаме, че „Gondor“ е намек за предишната българска слава. Различаваме ли внушение и изкушение от отговорно решение?

    Гавра е точната дума.

  3. Стопанина  24.03.2010 г. | 22:12 ч.

    Има такива хора и продължават да са мнозинство. А ние още чакаме стотната маймуна, която ще наклони везните на другата страна. Ето конкретни примери – поддръжката на Обама се срива, но не пада под 50%; поддръжката на бодигарда на Кобурга пада, но бабичките продължават да пишат оди за него, а аз съм единственият в службата ми, който не смята наивно, че Бойко опитва, но просто си не може. Според мен е точно обратното – може, но не опитва, защото не управлява той.

    Иначе съм съгласен, че терминът „конспиративни теории“ е безумен към днешна дата. Не може да е теория нещо, което се доказва с новините на всеки кръгъл час и всеки божи ден. Всъщност днешните теории са жалките опити да се съчиняват версии, с които се оправдават, както казваш, явните гаври.

    Но мнозинството е невежо и ще си остане такова дори след идването на Ариман. Всъщност това е неговата роля – да лиши хората от наивността по трудния начин. Друг е въпросът дали и тогава мнозинството ще се пробуди… приживе.

  4. З......  24.03.2010 г. | 22:23 ч.

    Да ти кажа оптимист съм защото преди 30 години ако си бяхме говорили така щяхме да сме в друга обстановка и с раирани дрехи.

  5. Стопанина  24.03.2010 г. | 22:39 ч.

    @Зи
    Разликата между „преди“ и „сега“ е, че преди хората поне не се заблуждаваха, че са свободни. Не че сега мнозина се заблуждават в обратното, но се лъжат, че при сегашната система на управление все някога е възможна истинска промяна. Това няма как да стане дори на теория.

    Затова винаги ще се поддържа надеждата за по-добро след Обама, за по-добро след Бойко, за следващия след следващия след Бойко, и т.н. И така ше е, докато системата рухне. А тя ще рухне, защото трябва да рухне – предопределено е свише, дирижирано е още през 1990-те от самите тъмни сили, които реално управляват. България дори ще е сред първите страни, в които тази система ще се срине. Чак тогава ще почнат промените в правия път, но при коренно различна система на управление и с много зор, защото малцина използваме сегашните условия като подготовка за идните.

    @Гергана
    Пишеш, че „палачите често се самоубиват. Преди самоубийствения акт те унищожават потомството си.“ Така е. Този принцип ще го видим нагледно и в България при кулминацията и рухването на мракобесието. Няма да е буквално самоубийство за всички палачи, но в същността си ще е такова.

  6. З......  24.03.2010 г. | 23:04 ч.

    Гергана. Цитирам Лао Дзъ него си го прочетете. И да сте го чели пак си го прочетете. И 100 пъти да сте го чели пак си го прочетете. Няма да съжалявате. Все ще ви е хубаво. 🙂
    Стопанино прав си до болка . Знам, че няма да има по добро не и докато човека не се противопостави на жаждата за власт. Аз ги разбирам управниците дори и да си чист да влизаш в политиката с чисти намерения да направиш нещо добро дори и малко да е то, властта те завладява, властта не ти позволява окупира ти съзнанието изцяло. И само след 2-3 месеца във властта вече си друг човек изпечен, знаеш много а най много знаеш да крадеш. Ако ще се противопоставяме на нещо то трябва да е правилното нещо трябва да е жаждата за власт в нас самите. А като за начало хубаво би било управниците да се сменят на всяка една година четири са много за президента да не говорим. И да нямат право да се кандидатират отново.

  7. Стопанина  24.03.2010 г. | 23:28 ч.

    Лао Дзъ казва, цитирам по памет: „Честит е този, който се е опазил от властта, за да не се поквари.“ Но и добавя: „Още по-честит е онзи, който е упражнявал власт, без да се поквари.“

    Има случаи, когато чист човек трябва да се заеме с власт – например такъв е Ганди. Бил е определен. А в стари времена много от царете са посветени – от малки са се учели на духовни науки и на пастирския занаят. Много хубава и благородна наука е, особено ако се предава от добър Учител.

  8. Gergana  24.03.2010 г. | 23:37 ч.

    Зи… Лао дзъ не помага. Изчете ли Роберт Пърсиг? Защо смирението е важно? Какво е то?
    Аз смятам, че ти е на път. /поздрави

  9. З......  24.03.2010 г. | 23:39 ч.

    Ха-ха замалко да се сетя за някой чист политик от нашите ама нещо ми убягна. Номинирам на сляпо Дянков. Пръв пастир и мой кумир предлага и вкусна пица. Посвещение с пица му са вика.

  10. Стопанина  24.03.2010 г. | 23:42 ч.

    Или подкуп с пица. Много евтино се продаваш. 😛

  11. З......  24.03.2010 г. | 23:46 ч.

    Мерси за автора ще си рискувам буйната душица само да го намеря из нета, че кумира ми вдигна цигарките и….. ми е болно.

  12. Мемо  25.03.2010 г. | 01:26 ч.

    @ Стопанина

    Въпросът ми може да е малко неподготвен и лаишки, но как си представяш наистина това с промяната на системата в близките 100 години и с каква?(въпреки че ако следвам логиката че е писано нещо да се случи, то няма нищо невъзможно)

    Иначе съм съгласен с коментарите ти за демокрацията в предишни статии, но за въпросното рухване на системата и тръгване по правия път ми се струва че е необходимо човечество на по-високо духовно равнище, не че в сегашното има нещо лошо де..

  13. Stanil  25.03.2010 г. | 02:29 ч.

    Че то свободата на словото отдавна се наказва със закони. Ще се провикнеш, че царят е гол и вече си осъден за клевета и уронване престижа и доброто име на личността.

    Ще дойде време, когато единственият пристан на свободното слово ще бъде художествената литература. Разбира се, докато не се сбъднат пожарникарите от известната антиутопия на Бредбъри…

  14. Стопанина  25.03.2010 г. | 09:41 ч.

    @ Мемо

    Не в близките 100 години, а в рамките на следващите петнайсетина години. След като държавността на България се срине, а тя неминуемо ще се срине при един по-силен повей на вятъра, ще си говорим пак. Тогава много народ ще се осъзнае, че демокрацията от сегашния тип е невежа форма на управление.

    Относно това за човечеството на по-високо равнище. Не е така, както го описваш. Ролята на пастира е да води стадото към поляни, където има храна, за да израстват и да стават по-духовни – да стават просветени хора. Това не става механично и изведнъж. Няма значение какви са мнозинството хора. Те са от значение само за демократите, които искат хората да ги избират, за да правят после каквото си искат, а не това, за което са избрани. Задачата на пастира е да създава нужните условия за израстването на поверените му души. Без значение от нивото на развитие на тези души. Нужно е да има двама-трима хора за пастири, които да са с развързани ръце, отговорни и да знаят какво правят, за да изведат каруцата от блатото и да я закарат на тучна поляна.

  15. Мемо  25.03.2010 г. | 12:09 ч.

    Предположих, че си имаш причина да не разкриваш повече и затова се въздържах да не те питам съвсем директно коя ще да е тази форма на управление. От това, което си написал и с моите скромни политически познания сега правя асоциации единствено с ученията на Платон, но както и да е, ако е речено ще го видим с очите си.

  16. З......  25.03.2010 г. | 19:46 ч.

    От днес СРС и „качулат“ свидетел вкарват в затвора. Плюс бонус „гривна“ за пробация мека, дискретна и удобна можеш да се къпеш с нея. На печелившите (обвиняемите) честито. Всичко това на цена само от 3 до 5 милиона лева от бюджета. „Ако поръчате в рамките на 10 минути получавате и бонус гривни за цялото семейство“. Още веднъж честито.

  17. Stanil  26.03.2010 г. | 02:55 ч.

    Нещо интересно по темата за екотероризма, на което попаднах днес. Някаква американска писателка е издала книга как да правим екологичен секс, в която освен съветите за ползване на саморазграждащи се презервативи се срещат и доста фрапиращи послания:

    „The No. 1 thing people can do to be an eco-sexual is to have fewer kids, or have none at all“ (http://www.foxnews.com/story/0,2933,589866,00.html)

    По-интересните абзаци:

    With the planet headed toward a population of around nine billion oxygen-swilling, carbon-emitting people by 2040, according to the United Nations, the ultimate carbon offset is to choose sex that does not result in having babies.

    If that sounds outrageous, just give a thought to the 90 percent of the estimated diapers sold each year that end up in landfills. Or how the carbon footprint of one extra person far outweighs all the energy-saving light bulbs you’ve installed.

    „I think over-population is an important conversation for people to have. It is something people think about in terms of third world countries. But it is also a conversation that would benefit us in America to have,“ she said.

    Накратко, човекът е описан като отделящ въглероден диоксид вредител, чиято популация трябва да бъде ограничена в името на екоравновесието на Земята. Или в прав текст: Ако мислите „еко“, ограничете бъдещото си потомство, или най-добре се лишете от такова, защото дори новите енергоспестяващи крушки, които съвестно сте си инсталирали в хола, няма да компенсират вредите върху атмосферата, които ще нанесе вашето бъдещо бебе само с дишането си на този грешен свят… O_O

    (Извинявам се, че коментарът ми не е по темата, но нещо ми се губят статиите за екотероризма, може би е удачно да се обособят с отделен етикет)

  18. Стопанина  26.03.2010 г. | 09:42 ч.

    И за тук е подходящо мнението. Не знам дали лелката е купена, или пише така заради глупостта си, но и в двата случая конспирацията е видна – води се усилена кампания срещу хората, които даже не са смятани за хора, а за въглеродни емисии. Статиите за екотероризма са в раздел Политика > Климат и хора. Не съм съгласен, че новите крушки са енергоспестяващи и икономични – точно обратното.

  19. Stanil  28.03.2010 г. | 02:31 ч.

    Как нашия винаги буден Стопанин ще коментира Деня на Земята? Само аз ли намирам в призива „да изгасим светлината“ една доста потискаща символика?

  20. Стопанина  28.03.2010 г. | 10:35 ч.

    Станиле, не си само ти.

  21. Viktor  29.03.2010 г. | 09:51 ч.

    Аз не си ги изгасих,даже по това време си запалих всичките крушки в нас на пук

  22. Владимир Помаков  06.04.2010 г. | 14:44 ч.

    Ами разработването на всякакви стратегии за постигане на някаква цел, която не се прави публично достояние и не е предмет на широко публично обсъждане си, е чиста проба конспирация. За мен това си е нещо безспорно, както е безспорно че управниците на света (част от които са, или искат да станат, и нашите политически свине) посвещават почти цялото си време на всевъзможни конспиративни разработки, които целят едно и също нещо – налагането на нов феодализъм в целия свят. Един самоподбрал се и самообявил се „световен елит“, който може би ще съставлява няколко процента от световната популация и една огромна маса от вилани, пеони, парици или каквото там им е събирателното название, с които елитът ще си прави каквото му хрумне, вкл. и масово изтребление на човешката популацията от разни участъци от повърхността на сушата по някакви си негови съображения. По начало една от мечтите на всички властници е да не носят никаква отговорност за действията си. Пред никого! Новият феодализъм ще им гарантира това, освен куп други неща. Така че аз съвсем не смятам че не съм в ред щом мисля така – животът непрекъснато ми доказва, че „конспиративната теория“ е най-правилното мислене за сегашното обществено устройство на света и пътя, който е поело човечеството водено от сегашните властимащи. Ама да се върнем няколко десетилетия назад – „световният комунизъм“ не е ли една гигантска и много успешна конспирация? Ами т.нар. „Холокост“? Ами публично демонстрираното невярване в него не се ли наказва в ред страни с глоби и дори затвор? Че Филип Димитров не се ли опита да внесе подобен законопроект (а може и да го е внесъл и вече да е закон?) и в нашето народно свинесъбрание?
    Не може да се отрече че „стратезите“ са доста изобретателни, когато трябва да се неутрализират течовете на информация или когато трябва да се пусне дезинформационен облак при осъществяването на някакъв етап от вече разработената стратегия. Мисля си дори, че и тия прпоцеси, които текат сега у нас – като се почне с постепенното формално извеждане на Бойко Борисов от мафията и монтирането му на днешния пост на министър-председател – илюстрира добре тая тяхна изобретателност (може би терминът не е точно този). И ето – може Би половината българи днеска вярват, че той ще нормализира държавата и ще я поведе към просперитет и т.н. Абе, просто няма смисъл да се говори…

Вие какво мислите

Имейлът не се публикува.